Matbloggstoppen


År 2009



Så var 2009 till ända och vi har tagit klivet in i 2010. Nyårsafton firade vi ordentligt och vi kom inte i säng förrän halv fem i morse. Champagnen flödade och kvällen kunde inte ha varit mer lyckad (bortsett från det glas med rödvin jag råkade vicka ut på vita duken..)!
För mig personligen har det varit ett galet år och jag önskar faktiskt att 2010 blir något lite lugnare. Vi har hunnit flytta två gånger, jag har arbetat på fyra olika arbetsplatser, vi har skaffat hund och så har jag fått äran att skriva tjugo stycken kak/bakböcker.

Bloggen har tvärr blivit lite åtsidosatt under hösten då tiden varit lite för knapp men jag lovar att 2010 kommer att bjuda på många härliga recept och massor med inspiration!

Men för att summera det gångna året så har det (som vanligt) ätits massor av
pasta, den nya fina grillen användes flitigt under sommaren, vi grillade världens godaste hamburgare fyllda med mozzarella, åt härliga helgfrukostar och nu under hösten har jag skrivit böcker.

Nyårsdagen till ära har det snöat ännu mer och vi har säkert 50 cm snö här! Sommarens ljumma kvällar känns långt borta, men som vanligt kommer tiden rusa fram och snart är vi där igen. Men innan vi kan ta fram girllen hoppas jag kunna bjuda er kära läsare på gamla godingar, nya ideér och inspiration till att botanisera i köket.


Vad önskar ni läsa om här på Linneas Skafferi under 2010?

Kommentarer
Postat av: Karin

Hihi, vilket år du haft!



God fortsättning!

Postat av: Nina

Ja va du hunnit med mycket.

Jag läser helst om bakverk - bröd och sötsaker.

2010-01-01 @ 21:49:10
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Annika

Ooo, det är mycket jag vill läsa om. Bröd! Vardagsmat. Enkel fin/helgmat. Och massa annat! Gott nytt år!

2010-01-01 @ 22:04:29
URL: http://www.bakatochlagat.wordpress.com
Postat av: natali

Ett fullt år. :D Kommer att bli roligt att läsa dina böcker. :)

2010-01-02 @ 00:20:00
URL: http://ettlitetskafferi.blogspot.com/
Postat av: Lina - krafla

Skulle gärna vilja läsa lite om cupcakes, jag bakar själv så det är roligt att få inspiration. Kram och god fortsättning!

2010-01-02 @ 08:50:58
URL: http://krafla.blogg.se/
Postat av: Catrin

Skulle vilja få tips på lite fler "menyer", tre-rätters som man kombinerar bra.

Vi har många vänner vi ska bjuda igen på middag i år men inspirationen tryter.. Det känns som om alla redan ätit helstekt fläskfilé och pannacotta, med räktoast till förrätt =)

2010-01-02 @ 11:40:31
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt underbar blogg och ett helt underbar jobb du har :)

Dina böcker har jag missat fullständigt. Ska försöka se om jag inte kan samla ihop dom jag missat.

Jag vill gärna fortsätta att läsa om allt gott du gör, bakverk i MASSOR alltså :) Älskar tårtor, cupcakes och annat gott............

Ser verkligen framemot det nya året och allt du kommer att blogga om.



Önskar dig all gott på det nya året ;)



Kram STina

2010-01-02 @ 21:17:20
Postat av: Anonym

Nog flödade champangen alltid! Och lite spill får man räkna med ;) Hoppas 2010 blir lite lugnare för dig. Bloggen vill jag däremot ha som den var förra året..! Kram Lisa

2010-01-02 @ 22:15:38
Postat av: Maja

2010-01-03 @ 12:25:09
Postat av: Maja

Jag skulle vilja läsa lite mer om cupcakes och muffins

2010-01-03 @ 12:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback