Matbloggstoppen


Älskade burkar!

 

När vi var i USA för ett par år sedan fick jag syn på dessa vackra burkar och jag blev kär. Om man inte viste bättre skulle man kunna tro att de har ett halvt sekel på nacken då de är så fint utsmyckade och som tagna från 50-talets amerika. Perfekta att använda till inläggningar, som vas, ha müsli, mjöl, gryn och socker i. Eller varför inte fylla dem med vatten och ställa ut på middagsborden som vattenkaraffer. Men att proppa resväskan full med glasbukar och ta med hem hade nog inte varit allt för uppskattat av Mr S, så jag fick nöja mig med min förälskelse och fortsätta drömma. Jag har sett dem på underbara The Container Store, men det är ju där, och jag är ju här. Hos Martha ser man liknande burkar på många bilder, fyllda med läskande lemonad.

 

Men så idag smet jag in på Överskottsbolaget när jag var på väg hem och där stog de på rad med sina fina utsmyckningar och glänsande lock. Mina kära burkar, mellanburken kostade endast 25 kronor så till att bröja med fick ett par burkar följa med hem. Av någon anledning tror jag att mina i vanliga fall, glesa besök på öb kommer att öka...

 

Perfekt tisdagsshoping skulle jag vilja påstå!

 

Vad har ni läsare för er denna snöiga och inte allt för våriga tisdag i mars?

 

Kollage med bilder från marthastewart.com & The Container Store

 



Kommentarer
Postat av: Anna

Här hos mig har det varit väldigt vårigt med solsken hela dagen :) Tyvärr har jag varit tvungen att sitta inne hela dagen :(

Postat av: Emelie

Du har en sådan mysig blogg. Den ligger numera bland mina favoriter. Och denna burken. Hmm ett besök på ÖB tror jag det få bli :)

2010-03-02 @ 16:54:37
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Amanda

Idag har jag varit i skolan och sedan hemma och plugga, blir snart att åka ut och springa lite i snön. Inte det roligaste precis , men men.

Kram :D <3

2010-03-02 @ 16:55:48
URL: http://theshimmeringsea.blogg.se/
Postat av: Danielle på HeavenlyCupcake

Åh, vilka härliga burkar! Precis sånna som jag skulle vilja ha. Allt som är 50-tals inspirerat har en given plats i mitt kök och röda saker. Får spana in ÖB!

2010-03-02 @ 17:16:09
URL: http://www.heavenlycupcake.se
Postat av: Anna

Gillar din blogg!

2010-03-02 @ 17:24:09
URL: http://www.smid.zoomin.se
Postat av: AnnaWK

Annars har IKEA superfina glasburkar med glaslock för endast 20:- /styck. Fast det är klart, då glänser ju inte locken. Men hela min köksbänk är fylld med vackra glasburkar!

2010-03-02 @ 17:31:12
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: lisa

hej linnea!



tycker du har en fantastiskt vacker blogg! man blir glad så fort man loggar in. men synd att du uppdaterar så sällan! det tycker jag du borde bli bättre på :)



kram

2010-03-02 @ 18:14:40
Postat av: Emmas Kök

Härligt! Jag är också på jakt över en lite större burk så jag kanske skall ta och åka en sväng till ÖB. Annars är det mest plugg som gäller, för hela slanten!

2010-03-02 @ 19:26:09
URL: http://emmaskök.se
Postat av: Helene

Håller med dig! Härliga burkar! Har ett par hemma ;) Å dom har t.o.m några år på nacken :)

2010-03-02 @ 19:54:16
Postat av: Susanne

Har för första gången bakat "cupcakes" i stället för muffins, receptet som du hade här för ett tag sen.Var beredd på att det skulle skära sig eftersom jag såg att en del haft problem med det men det det gick bra.

Jag kom för en tid sen på att jag hade en massa gamla konservburkar i garaget och de använder jag nu till te, skorpor, vitlök, kryddor mm. De är jättevackra och så roligt att de kom till användning.

Hälsningar från Susanne

2010-03-02 @ 22:38:34
Postat av: Syster

Ja du, sorligt nog inte o handla burkar med dig:( men kan säga att ja njöt av solen po väg till jobbet, för o inte tala om när ja fick syn po nogra smo snödroppar i rabatten, här är de början po vor Syster! Kram Syster

2010-03-02 @ 23:13:12
Postat av: Catharina

En härlig dag ute i snön!

Skottning av snö från taket och belöningen blev smaskens, lite svart men mycket god grillad korv!!

2010-03-03 @ 15:50:30
Postat av: Emelie

Jobbar på ÖB ;)

Har köpt massor av glasburkar där och nu till påsk säljer vi jättesöta plåtburkar med påskmotiv som jag inhandlat.

Mera ÖB åt folket, haha.

2010-03-04 @ 21:01:25
URL: http://emeliesmatdagbok.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag har precis köpt fyra stycken...

Jag älskar dom!



P.S. Jag ÄLSKAR din blogg och jag har köpt ALLA

utgivna kokböcker med aftonbladet!

2010-03-07 @ 14:04:15
Postat av: Katja

jag var in på Fish´s Eddie i NYC och där fanns det massa fina burkar, glas, skålar, porslin och annat som man vill ta med hem. Men att packa det i väskan från USA och sedan ta sig hem till Sverige med allt i hela bitar kändes ju som en alltför jobbig utmaning, så jag fick sukta helt enkelt. Den där var ju finfin iaf !:)

2010-03-07 @ 17:48:00
URL: http://katjaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback