Matbloggstoppen


Elle i vårskrud

 

I veckan dök senaste nummret av Elle Mat & Vin upp i brevlådan. Som en färgglad och söt prallin sken alla vackra färger på omslaget mot mig. Jag kände nästan på en gång att detta var ett lyckat nummer!

När jag läser tidningar gör jag alltid, alltid på samma vis. Jag börjar från början och skummar snabbt igenom varje sida för att sedan med mycket omsorg välja ut de artiklar jag finner mest intressanta, de betar jag av först. Sedan bläddrar jag genom tidningen ett par gånger till, väljer ut nästa omgång med textstycken jag tycker verka värda att läsa. Så håller jag på tills hela tidningen är lusläst. Att jag gör på detta vis beror nog på att jag är så fruktansvärt nyfiken att jag alldrig skulle klara av att börja läsa en artikel innan jag vet vad som väntar på nästkommande sida och sidan efter den (japp, jag brukar även läsa sista sidan först i de böcker jag läser och i lokaltidningen läser jag också sista sidan först, där står det ju vem som dött, vilka som gift sig eller fått barn!).

 

Men så i morse när jag klev ur sängen fick jag syn på omslaget, denna gång blev jag inte så berusad av alla vackra färger så jag tog mig en ordentlig titt. Största rubriken på tidningen lyder "nyttiga desserter". Detta är något jag gått och tänkt på hela dagen. Vill jag verkligen läsa om nyttiga desserter i den här tidningen? Nej jag tror inte det. Jag vill läsa om den senaste mattrenden, besöka en eko-gård, drunkna i chokladmousse och frossa i pajer. Men nyttiga desserter, nej det kan jag läsa om i Laga Lätt eller någon liknande tidning! Jag tycker förresten att skall du äta dessert, unna dig då något riktigt, riktigt gott men ät det inte så ofta.

 

Så, vad tycker ni läsare, hiss eller diss med nyttiga desserter i Elle mat & vin? Och hur läser ni egentligen tidningar?

 

 

Bild: www.ellematochvin.se


Kommentarer
Postat av: Tone

Nyttiga desserter i all ära, super bra när man är sugen på något gott i veckan och kanske inte vill äta något jätte onyttigt, men som sagt det hittar man ju laga lätt eller på annat håll.

Älskar Elle mat och vin, synd att den bara kommer varannan månad. Men väl värd att vänta på :)

Postat av: Jessica A

Visst är Elle helt fantastisk! Bara att kolla in alla bilder gör den värd att prenumerera på.



Jag läser tidningen ungefär som du, bläddrar först igenom den och kollar in vad som verkar intressant. Sen läser jag de reportage/recept som verkar mest tilltalande.



Och inte att glömma: de gamla tidningarna kan man ju kolla igenom hur många gånger som helst. Hittade en bra grej jag ska önska mig i present i en gammal tidning tidigare idag...

2010-03-18 @ 21:00:12
URL: http://sturegatan3.bloggplatsen.se
Postat av: Elina

Vem har sagt att en nyttig dessert inte är riktigt god :P ?

2010-03-18 @ 21:03:02
URL: http://blow.blogg.se/
Postat av: Bea

Den dök upp i min brevlåda i veckan också. Väldigt inspirerande tidning, måste jag säga! Hehe, jag läser ungefär som du. Jag skumläser allt först och försöker sen hitta det mest intressanta. Men det är så mycket intressant i Elle, så det tar ett tag att läsa. ^^

Jag gillade de nyttiga desserterna! Vem har sagt att nyttigt inte är gott?

2010-03-18 @ 21:33:44
URL: http://tasteofgreen.blogg.se/
Postat av: Lina Engman

Det är nog absolut inget fel på dessa nyttiga desserter, däremot så är ordet nyttigt utnött som en gammal vinterkappa. Ingen orkar höra det ordet.

Jag läser alltid tidningar bakifrån och kollar på bilderna. Det är ju trots allt av bilderna man får mest inspiration ifrån! (;

2010-03-18 @ 21:45:51
URL: http://www.nuittsigane.blogspot.com
Postat av: Åsa Östman

Hej! Har följt din blogg länge nu, helt grym e den måste jag säga först!! Men tyvärr e ja en sån tråkig prick som aldrig kommenterar något... Men nu kunde jag inte låta bli, håller med dig fullkommligt i detta inlägg. Någon som ätit en GOD NYTTIG kladdkaka någon gång? Nej tack, då kan det kvitta...;)

Tack återigen för en härlig blogg, du inspirerar verkligen!!

Kram Åsa

2010-03-18 @ 23:13:02
Postat av: Amanda

DISS!

Desserter är desserter, ska man vara nyttig kan man lika väl skippa tycker jag :p

2010-03-19 @ 07:26:33
Postat av: Jenny.

Svammel med nyttiga desserter !!

Men jag föll också för framsidan när jag var i butiken. Och jag läser den på samma sätt som dig, haha.Är man nyfiken av naturen så är man !! Dagstidningen läser jag dock bakifrån och fram hela vägen. Först TV guiden, sen serierna osv. Vanliga böcker, där läser jag dock som vanligt.

2010-03-19 @ 07:56:06
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Anonym

Njae, det får nog bli diss. Är så mycket om nyttigt hit och nyttigt dit att det räcker faktiskt. Ibland vill man ha en mastig chokladtårta med massvis utav grädde!

2010-03-19 @ 08:57:06
URL: http://visansgoda.blogg.se/
Postat av: BakJennie

Jag gillar nyttigt, men ibland så får man unna sig något riiiiiiktigt gott(:.

2010-03-19 @ 11:46:46
URL: http://jsjolin.blogg.se/
Postat av: BAKFIA

jätte bra med nyttiga desserter! Men de var ju inte super nyttig kanske när man läste artikeln:)

2010-03-19 @ 12:21:06
URL: http://bakfia.blogg.se/
Postat av: Katja

Jag läser tidningar precis som du! Och likadant med böcker, läser alltid sista stycket i boken först.



Nyttiga desserter är det inget fel på alls enligt mig, det finns gott om "onyttiga" också ju. Det är bra att få inspiration till nyttiga alternativ ibland. Fick hem tidningen i veckan med, men har inte hunnit kolla i den ännu. Aj, aj! Men det ska jag göra ikväll! :)

2010-03-19 @ 13:15:36
URL: http://www.foodelicious.se
Postat av: Lisa

Jag ser inget problem med "nyttiga" desserter, smakar den gott och samtidigt är lite snällare mot hjärtat och övriga kroppen så är det ju dubbelt så bra (och gott!). Socker och fettstinna desserter göre sig icke besvär hos mig iafall för jag tycker inte att de smakar bättre.

2010-03-19 @ 14:44:48
Postat av: M A R i E (Mandelström På Ärten)

Mysig blogg jag hittade här. =)



Jag köper en tidning när omslaget tilltalar mig. Ofta handlar det om färg och upplägg. Kanske om det är en person jag gillar på omslaget.



Ha en bra helg.

Kram!

2010-03-19 @ 16:48:29
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Jonna

tycker som du. nyttiga desserter klingar fel. dels lurar det folk att (omedvetet) känna att "det är ju nyttigt, jag kan ta en till/jag kan äta det varje dag, de är ju inte egentligen nyttiga, bara mindre onyttiga - och den fördelen försvinner ju om man äter extra mycket istället. Ska man unna sig så ska man unna sig, men det bör gå lite tid emellan så man verkligen förtjänar eller känner sig sugen!

2010-03-20 @ 14:52:36
URL: http://kanintedu.blogspot.com
Postat av: Anton

ÄLSKAR dina recept =D <33

2010-03-20 @ 17:56:39
URL: http://dansken.webblogg.se/
Postat av: moster

Jag gör inte så med tidningar men med recepböcker. Först bläddrar jag snabbt igenom dom. Sen bläddrar jag sakta några gånger och läser alla intressanta recept. Till slut sätter jag ett bokmärke vid alla recept jag kanske vill baka. Så nästa gång jag snabbt vill ha ett recept behöver jag bara titta på de märkta sidorna.



Just nu har jag en tävling i min blogg om en muffinsbok.

2010-03-21 @ 19:16:50
URL: http://mosterbakar.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Jag tycker att det kanske inte var den bästa rubriken att sätta där men desserterna som fanns var det verkligen inget fel på. Nyttigare var väl en del men fräscha kanske man skulle omnämt dem som..

Tror jag är rätt tråkig när jag läser tidningar haha, bläddrar igenom och läser här och där direkt när tidningen kommer och sen lusläser hela tidningen när bättre tid finns.

2010-03-22 @ 08:25:03
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag ser det likadant som du. Ska man lyxa så ska man lyxa. Jag är (tyvärr) livrädd för socker och äter helst inte något med tillsatt socker, bara frukt. Jag har bestämt mig för att ha två sötsaksdagar i månaden, och då ser jag ju till att lyxa till ordentligt. Vill ju inte gärna slösa en av dem på en tråkig Espresso House-fika eller nåt. Nä, hembakat och maffigt ska det vara. Och inga light-grejer.

2010-03-24 @ 22:34:22
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback