Matbloggstoppen


Julgåva



Nu börjar den rätta känslan infinna sig. Idag skall de tre sista klapparna inhandlas, det är faktiskt ganska kul att ge sig ut bland allt folk när man har klarat av de flesta julklapparna och man bara kan gå runt och mysa åt alla julpyntade skyltfönster och all julmusik i butikerna.
Här hemma börjar julen så sakta ta form, granen kommer upp i eftermiddag, amaryllisen blommar för fullt på spiselkransen och hyacinterna har precis slagit ut och det doftar underbart! Precis nu när jag tittade ut genom fönstret så började snön yra ned från himlen, ja det blir nog jul i år också!

Många av er är precis som vi bortbjudna i julhelgen (vi har fyra julkalas att hinna med under julafton och juldagen) och då brukar det vara fint att ha något att ta med till värden och värdinnan. På bilden ovan ser ni ett perfekt tips! En fin burk med något gott i, en etikett på och lite fina band, det kommer absolut bli en uppskattad gåva!

Vad man väljer att ha i burken bestämmer man ju helt själv. Köp en Aladinassk och plocka ur alla chokladbitar och lägg  i en fin burk, gör eget julgodis eller kakor. I min burk har jag lagt chokladbiscotti som fått en liten, liten touch av kardemumma. Grundreceptet  på biscotti
hittar ni här,  jag hade även i 2 msk kakao,  150 g grovhackad choklad och 1 tsk stött kardemumma.


Är ni klara med alla julklappsinköp än?

bild: Linnéas Skafferi

Kommentarer
Postat av: Elin

Härlig idé!

2008-12-23 @ 02:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback