Matbloggstoppen


Mr Berg & Jag

image305



Jag tror jag hittat en ny vän. Troligen kommer vi stråla samman sena höstkvällar, krypa ner i soffan och kolla på ett avsnitt av Desperate Housewives eller Grey´s. Eller varför inte en fredagskväll när man är riktigt trött och har bästa kärleksfilmen laddad i dvd:n? Men vi ska inte träffas alltför ofta, risken att man tillslut tröttar på varandra är för stor och det vill jag inte. Jag hoppas att den här vänskapen skall hålla ett bra tag.
Min nye vän, det är Anthon Bergs mörka choklad utan tillsatt socker och 55% cacao.  Ska jag vara ärlig har jag haft lite svårt för mörk choklad. Men 55%, det var alldelens i min smak! Det blir inte för mäktigt, men man är nöjd efter ett par bitar. Ett annat stort plus (eller kanske minus?!?!) är att chokladkakan inte är så stor, bara 45 g så risken att föräta sig är liten. Ja, om man inte hamstrar hem flera kilo, då jag jag inte ansvara för hur det går!

Så skynda till affären och gör en ny bekantskap, den sviker dig inte, jag lovar!

Kommentarer
Postat av: Linda

Lät smarrigt. passar nog bra till en kopp gott kaffe på lördagar!

Postat av: mammsen

Inled mig icke i frestelsen.....tur att vi bor där vi bor och att jag ytters sällan går vi godishyllan på affären :)
kram och tack för hjälpen med bilden

2007-10-07 @ 12:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback