Matbloggstoppen


Ananas igen!

image240

Har man ett par burkar ananas hemma kan man alltid slänga ihop den här pajen. Perfekt om man får oväntat besök! I receptet ska det vara crème fraiche men det enda som fans i kylen var en ask philadelphiaost. Så jag tog det istället. Och det mina vänner gick alldellens utmärkt. Lillasyster tyckte till och med att det var godare än orginalreceptet! Jag minskade även ner lite på sockret i ananassmeten till ½ dl och pressade i lilte citron. Kan varmt rekomendera denna variant, då konsistensen blev lilte mer krämig än i vanliga fall tack vara osten.
Det här är verkligen en storfavorit hemma hos oss! Mummmms!



(eget collage med bilder från google)

Kommentarer
Postat av: Agnes

verkar vara jätte gott! Och jag älskar ananaspaj ^^

Postat av: Linnéa

Agnes: Ananaspaj är dundergott! Och detta recept är mcket enkelt!

2007-08-02 @ 18:26:46
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se
Postat av: Björn

Hej hej! annas pajen måste provas den såg riktig smaskig ut :0)
Bra blogg du har här massa smaskens man bara måste prova. (japp har kikat en del)
Tog mig friheten att lägga till din blogg bland mina länkar!
ha det gott!

2007-08-05 @ 13:24:02
URL: http://grublaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback