Matbloggstoppen


Fiskbiffar

image143

Dessa fiskbiffar blev riktigt, riktigt smarriga! Jag är ingen höjdare på fisk och därav äter vi väldigt lite av det, tyvärr. Jag tog resterande av citron och vitlökssåsen från bulgursalladen och serverade till. Men en romsås är nog ännu godare!
Vill man går det perfekt att använda dom som alternativ till vanliga hamburgare!

1 laxfilé
1 fp torsk
1 charlottenlök
1ägg
2 msk vetemjöl
3 msk kaviar
2 msk dill
citronpeppar
salt

Gör så här:

Mixa fisken så det blir en slät färs. Blanda i ägget, vetemjölet och kaviaren.
Finhacka löken och ha i den. Smaksätt med dill, citronpeppar och ordentligt med salt.
Hetta upp en klick smör i en stekpanna ( det blir finast färg på biffarna om du använder smör!)
Gör lagom stora biffar av färsen och lägg ner dem i den varma pannan. Stek tills de är helt vita innuti.

Romsås:

2 dl turkisk youghurt
2 msk hackad dill
1 burk (50 g) röd stenbitsrom

Blanda alla ingredienserna och servera med potatismos till fiskbiffarna!


(eget collage med bild från google)






Kommentarer
Postat av: Evasleva

Jag håller med om att det är väldigt svårt att hitta bra fiskrecept. Lax och färsk tonfisk kan jag lätt hitta på recept till men tråkig vardagsfisk? Ska testa ditt recept.

2007-04-20 @ 08:50:23
Postat av: Linnéa

Ja helt vanliga vardagsrecept på fisk saknar jag. Eller så kan det bero på att jag av någon anledning inte tycker om att laga fisk, fast jag tyker att det är gott! Hur som så var fiskbiffarna väldigt goda!

Linnéa

2007-04-23 @ 13:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback