Matbloggstoppen


Just idag..

 

Då är vi halvägs genom bilderna, halvvägs i hamn. Det är underbart, kreativt, inspirerande, vackert och helt underbart att arbeta med det här. Att få börja med en tanke, ett recept som senare blir till en bild som tillslut blir en bok, det är en ganska häftig process. Men när kvällen kommer och köket åter igen är framröjt, då är jag ganska slut som artist! Det tar på krafterna att hela tiden tänka i bilder, att få allt perfekt utan att det ser överstylat ut eller helt ihopslaffsat. Då är det skönt att ta sig en nya luft och sedan krypa upp i soffan och inte lyfta ett finger.

 

Därav blir det då och då lite dålig uppdatering här på bloggen, nu är vi klara för den här omgången men om en månad är det dags igen och jag lovar att det här kommer bli en helt fantastisk bok! Allt blir så vackert och det är så himla kul att alla bilder tas här hemma, jag får på det viset dela med mig lite av hur det ser ut där jag spenderar större delen av min tid.

 

Här hemma har hösten tagit mig med storm, den kom ovanligt tidigt i år men sommarens alla flugor som slutat sina dagar på fönsterbrädorna är bortdammade, ett tjockare täcke är ilagd i påslakanet, gummistövlarna står redo i hallen och regnjackan hänger på sin krok. Så jag tror att jag är redo.

Jag längtar efter mustiga köttgrytor och smakrika surdegsbörd, att få plocka äpplen i trädgården och göra en smaskig äppelkaka, nu har jag äntligen en egen kamera i min ägo så förhoppningsvis kan ni läsare följa med mig i bilder ännu bättre denna höst.

 

Bilden jag bjuder på är ett litet smakprov, en liten glimt av vad som komma skall..

 

Hur är det där du bor, har hösten kommit än?

 

 

Ps. Glöm för allt i världen inte bort att tävla om den finfina prenumerationen som enkelt kan bli din! Ds

Bild: Katja Kristoferson

Kommentarer
Postat av: stina

Ja denna vackra höst i alla härliga färger. men ändå tycker jag inte om hösten på det viset att det är blåsigt, kallt, blött och en stor sorg när sommaren med dess underbara värme och allt det gröna är slut :/



Längtar efter mina härligt stora och mustiga köttsoppor som börjar puttra på spisen en kall höst och vinter dag :)

Barnen älskar köttsoppan här hemma och har redan börjat tjata :)



och du... ett stort GRATTIS till boken.. helt underbart även om jag förstår hur pass jobbigt det måste vara. Men du kan skatta dig lycklig sen när du är klar och verkligen vara stolt över det du gjort ... vilket minne.. och vilken underbar sak att visa sina barn sen :) Mamma har minsann gjort en bok :)



Många höstliga kramar



Stina

Postat av: Caroline

din blogg är verkligen mysig! Ja, jag bor i Umeå så här har hösten smugit sig på. Så jag passade på att göra en värmande chili con carne! Har du något bra recept på denna rätt?

Kram

2010-08-25 @ 22:20:15
URL: http://carolineforsner.blogg.se/
Postat av: Sebastian

Du är så vacker, så vacker, så vacker!!

2010-08-26 @ 07:05:35
URL: http://www.sebbesula.se
Postat av: Visan

SPännande! Va kul att göra en bok, den kommer säkert att bli jätte fin och jättebra! Lycka till!

:)

2010-08-26 @ 08:52:59
URL: http://visansgoda.blogg.se/
Postat av: Kim

Vilken vacker bild, ska bli så spännande och kul när din bok kommer. Kommer köpas direkt :).

2010-08-26 @ 13:07:30
Postat av: Tess

Jag bor i södra Norge, här har inga höstfärger infunnit sig än men vädret och värmen är höstiga..har inte lagt till det andra täcket än men nog står stövlarna och jackan hänger där.. lagar lite mustigare mat med mycket smaker som komplement till den analkande kylan. :)

Ser fram emot boken!

2010-08-26 @ 15:21:45
URL: http://kakaombord.blogspot.com
Postat av: Pia

Väntar med spänning på din bok.



Hälsningar Pia

2010-08-28 @ 22:32:21
Postat av: ℓιηηєα'' gαℓєη мєη вяα .

Hejhej!

Väldigt fin blogg.

Nu är jag igång igen med en ny bakblogg, gå gärna in och kolla! Kram :)

2010-08-29 @ 09:34:10
URL: http://nellanh.blogg.se/kakburken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback