Matbloggstoppen


Tomtemys


Ja som sagt, det påstås att det är första advent i helgen! Jag som älskar att julpynta har endast fått upp en liten stackars julstjärna i fönstret. Veckan har varit galet hektisk! Men ikväll ska vi packa övernattningsväskan för i morgon bär det av till dalarna för att få oss en rejäl dos julkänsla och förhoppningsvis lite avslappning. På väg upp stannar vi till i Leksand och går på deras julmarknad, bilden ni ser här ovan är tagen förra året. Jag och svägerskan myser med tomten, eller om det är tomten som myser med oss:)
På kvällen skall vi avnjuta årets första julbord, detta är något jag verkligen ser fram emot då jag är lite av en julmatsnörd!

Skall ni ha
adventsmys i helgen och vill ha något gott till glöggen lyder mitt bästa tips:

Crostini med lingon och brie ca 20 stycken:

1 lång baguette
ca 2 dl lingonsylt
500 g brieost

Skär brödet på snedden och lägg ut brödbitarna på en plåt. Låt de rostas i ugnen i ca 15 minuter per sida i 100 graders värme (detta går bra att göra i förväg). Dela brieosten i lagom stsora bitar för brödet, lägg på en klick lingonsylt på varje brödbit och toppa med osten. Sätt åter in brödet i ugnen på 100 grader i ca 15 minuter. Osten skall bröja smälta lite lagom. Servera genast!

Vad har ni för planer inför helgen?


bild: SebbeSula

Kommentarer
Postat av: Helene.L

Haha! Härlig bild! :)

Ät nu julmat och må bra!! :)

Kram

2009-11-27 @ 23:22:11
Postat av: Lomina

Vad mysigt med julmarknad! Dock är det lite för tidigt för julmat enligt mig;) Hoppas du får en lugn och skön helg! Själv ska jag jobba jobba jobba;)

Postat av: Anonym

Syns i leksand då :P

2009-11-28 @ 09:35:11
Postat av: 17år127kg

Följ gärna min blogg, 17år127kg, som handlar just om vägen från 127kg och att leva som överviktig tonåring .

2009-11-28 @ 16:59:45
URL: http://www.metrobloggen.se/17ar127kg
Postat av: Maja.

Åh det där verkade ju supersmarrigt! Måste testas. Angående julpyntet, har inte heller lyckats få fram något måste ta tag i det snarast..!

2009-11-28 @ 17:50:24
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Jenny.

Åh vilken underbart "söt" blogg. ;0). Hittade hit genom Aftonbladets bilaga. Lycka till med ditt projekt !!

2009-11-28 @ 18:37:11
URL: http://jcarpediem.blogg.se/
Postat av: Sara

Tycker du är så himla gullig!

Ha en bra dag!

2009-12-01 @ 12:37:26
URL: http://wilwariiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback