Matbloggstoppen


Inspiration- matplats



Som jag
tidigare skrev så kommer det bli en flytt för våran del nu under våren.  Vi kommer att få ett betydligt större kök än nu vilket gör att det måste fixas lite nya köksmöbler.
Det var nog över ett år sedan jag såg denna bild hos Pottery Barn och jag blev helt fast! Jag har inte kunnat släppa tanken på det ljusa bordet och de helt fantastikt röda stolarna! Otroligt snyggt!

Hittils har jag inte hittat färdigmålade stolar med den rätta färgen så jag har funderat på att måla själv. Men då vill man ju inte ge över tusenlappen per stol och sedan börja kladda på dem. IKEA har en stol vid namn Ivar som är helt obehandlad vilket skulle passa bra (priset kan man ju inte klaga över heller, ynka 199 kr), men frågan är om de kommer att upplevas som aningen små..

Ja detta tål att funderas på!

Nu är det åter dags att krypa ned i soffan och ta igen sig lite.


bild: potterybarn.com

Kommentarer
Postat av: susanna

små tror jag inte att de kommer upplevas som. tror väl att det är ungefär lika i storlekarna. Det kommer nog bli riktigt snyggt. är också sugen på att göra om mitt kök, men bor i hyreslägenhet så det är inte aktuellt för vår del tyvärr. Får väl se sen när vi flyttar om 1,5 år vad det kan tänkas bli :)lycka till med köket i nya huset =)

Postat av: Danielle

Det där var ju hur snyggt som helst! Vi har Ivar stolar i vårat kök och de är helt okey i storleken, tycker man sitter bra på dem i alla fall.

2009-01-11 @ 17:54:04
URL: http://heavenlycupcake.blogspot.com
Postat av: olle

du har verkligen en jättefin blogg

2009-01-11 @ 18:06:28
Postat av: lina

Åh, vad kul med lite köksinspiration! Vi planerar för fullt för nytt kök till sommaren, ska bli sååå kul!

2009-01-11 @ 18:40:19
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Anonym

va fiint :)

2009-01-11 @ 18:47:29
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Nina

åhhh planera kök är så roligt, vi håller precis på att vara färdiga med vårat. nu är det småpillet kvar med fina inredningsdetaljer =) mitt tips är att gå på loppis och hitta fina stolar, brukar vara billigt och dessutom känns det då inte dumt att börja kladda med färg! ;)

2009-01-11 @ 20:58:16
Postat av: Susanne

Det där är ju bara hur snyggt som helst. Jag har ju en viss förkärlek för rött och har i mitt kök röda detaljer. Det är varmt och snyggt! Mvh Susanne

2009-01-15 @ 10:59:07
URL: http://nattsyrran.blogspot.com
Postat av: chrille

Snyggt kök. Gillar färgkombinationen skarpt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback