Matbloggstoppen


Sandwich Cookies



De här underbart goda och enkla kakorna gjorde jag tidigare i veckan. Det allra bästa med denna kakdeg är den går utmärkt att frysa in. Du gör bara så många kakor du behöver för stunden och sedan är det bara att frysa in resten. Perfekt! Jag fyllde mina med citronsmörkräm, de sura gjorde sig riktigt bra mot den söta kakan.
Receptet hittar du här!

Vill man inte göra dubbla kakor går det bra att äta dom som dom är utan fyllning!

Chokolate Sandwich Cookies ca 20 stycken :


3 dl mjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver
200 g smör
3 dl socker
1 ägg

Vispa samman socker och smör, tillsätt ägget. Rör sedan i de torra ingredienserna. Forma till en lång rulle ca 3 cm i diameter, linda in i plastfolie och lägg in i kylen i minst 30 minuter. Skär sedan ½ cm breda bitar, rulla till små bollar och lägg på en bakplåtspappers klädd plåt. Platta till kakorna lite lätt. Grädda i 180 grader i ca 10 minuter. Låt kakorna svalna på plåten innan du försiktigt pillar loss dem.


Bild: Linnéas Skafferi

Kommentarer
Postat av: Ann-kristinS

Mums så gott det lät

2009-01-11 @ 20:08:36
Postat av: Sara

Vilket fint reportage det var i SA idag! Var det de här kakorna du bjöd dem på?!

Postat av: StefanWeei

Heej :) Kolla gärna in mitt inlägg om choklad och dela din åsikt :D

2009-01-12 @ 12:36:53
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: Sandra

Provade baka dom här kakorna i förra veckan. Riktigt goda! Kommer garanterat bakas igen. Tack för receptet. :)

2009-12-14 @ 12:10:58
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback