Matbloggstoppen


Funderingar kring ett tårtfat


Som jag tidigare skrev är jag på jakt efter ett snyggt tårtfat. Jag hade tänkt mig ett i glas eller porslin men snubblade som av en slump över dessa färgklickar från rice. Är de inte ganska häftiga så säg! De skulle verkligen piffa upp den allra tråkigaste dukning. Men det ena kanske inte utesluter det andra, man kan ju faktiskt ha fler olika tårtfat.
Kanske vore detta något att börja samla på? Folk samlar ju på de mest underliga saker och nog finns det sämre saker att fylla skåpen med än tårtfat? Inte för att jag har något än, men man skulle ju kunna önska sig ett varje år så när jag fyller 50 har jag en ansenlig samling av 29 stycken tårtfat. Det vore väl något!


Samlar du på något?


Idag var det ett litet reportage i lokaltidningen om mig och bloggen, så jag vill passa på att välkomna alla nya Salaläsare hit!


eget kollage med bilder från rice.dk


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag sammlar på Muffinsforma & strössel ;)



Hoppas du hittar ett bra tårtfat, det finns ett superfint kak/tårtfat på åhléns i ljus nästan babyrosa

2009-01-12 @ 19:40:06
Postat av: Danni

Vilka roliga grejer det fanns på den där hemsidan!

jag va nalle puh samlare, fast har taggat ner på sånt nu :)

Postat av: Viveka

Visserligen söta tårtfat men kanske inte de allra mest praktiska! Kanten runt dem kan vara i vägen när man ska skära tårtan.

2009-01-12 @ 23:58:59
Postat av: Carina

Det är ju lite kul att samla på något (kor och gamla tomtar för min del, om än i liten skala och med stor urskillning!). Det första som slår mig ang en ev tårtfatssamling är att du lär behöva väldigt gott om skåputrymme att förvara dem i... :-)

2009-01-13 @ 07:55:10
Postat av: SaraG

Få hålla med Carina, du behöver mycket plats i så fall! Jag har ett fint fat sådär på fot och det är alltid ett problem att få in det någonstans! Å andra sidan kan du ju rada upp dom på en fin vägghylla för alla att se=)

2009-01-13 @ 09:52:46
Postat av: Åsa

Härlig färgklick !!

2009-01-13 @ 10:31:00
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag samlar på kakfat, muffinsformar och kok/bakböcker! :-)

Har ca 10 kakfat, minst 20st olika muffinsformat och runt 30 kok/bakböcker, men de nummerna uppgraderas ständigt!



// Jennie

2009-01-13 @ 21:52:49
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Katja

Jag önskar att du hade 29 tårtfat just nu =)

Jag samlar på ALLT.. suck

Jag vill samla på snöglober från hela världen.

Jag tror att man kan säga att jag samlar på muggar, och glas.. och.. eller .. ja, allt som har med kök att göra =)

kram och TACK för TIO DAGARS slit!

2009-11-21 @ 23:18:36
URL: http://sthlmblues.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback