Matbloggstoppen


Havrekex


Här har det varit en helt fantastisk dag med massor av snö och minusgrader! Jag har inte alls fått så mycket gjort som jag hade önskat, men ibland behöver man bara ta en paus från allt och ligga en hel eftermiddag på mamma och pappas kökssoffa!
Jag har en hel del saker kvar att göra innan den ljuvliga julfriden infinner sig men jag tycker det är härligt med alla förberedelser och ser dom inte som måsten utan saker som skall bli roligt att göra.
I veckan fick vi hem en hel burk med goda havrekex från svärmor, eller morfarskex som Sebastian kallar dem.  Jag tror det var så att Sebastians gammelmorfar gjorde dessa kex, eller så var det bara så att han tyckte väldigt mycket om dem! Jag ska fråga svärmor om receptet i morgon, så lovar jag att dela med mig av det. För de här är riktigt goda havrekex!


Bild: Sebastian

Kommentarer
Postat av: Helene

Ja gör det! Alla pratar om havrekex. Å jag har ingen aning om hur dom smakar. :)

2009-12-18 @ 22:43:05
Postat av: Mifflan

Denna lilla pärla bland matbloggar =) Jag ser framemot kexreceptet. Imorgon bakar jag skorpor med saffran!

Postat av: Elin

Åh, havrekex är verkligen ett måste till jul. Jag älskar det har har ett recept från min mormors mor:)

Får jämföra med ditt recept sen då.

2009-12-19 @ 07:48:01
Postat av: Louise B

Så kul att fler har havrekex som tradition! Vi får varje år en kartong havrekex från farfar! Det är ett måste till jul och de är himmelska!

2009-12-19 @ 11:08:18
Postat av: Sofie

Hej!

Nu vet jag inte om det är fler som uppmärksammat dig på detta, men i knäckreceptet i julgodisboken så saknas mängden grädde.

Har du lust får du gärna skriva ut här hur mycket det ska vara.



Tack för en bra blogg och fina receptböcker!

2009-12-19 @ 16:09:56
Postat av: Elin

Hejsan! Jag har en liten fråga om boken "kladdkakor", det står i "småkakorboken" att kladdkakor är bok nr 3 att komma ut tillsammans med aftonbladet. Har jag alltså missat den, och hur kan jag isåfall få tag på den?? (för den finns inte på aftonbladets webshop) :( Mvh Elin

2009-12-22 @ 12:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback