Matbloggstoppen


Första klassens mys



Visst är det väl för underbart med DVD-boxar! Här om kvällen satt Sebastian och rabblade upp massor av namn på gamla serier som nu finns som box. När han kom till Kalla Fötter sa jag stopp! Denna serie mins jag att mamma tyckte så mycket om när vi var mindre. Många utav avsnitten har jag sett då den gått ett flertal gånger på TV. Men när nu Sebastian nämnde denna serie så bara kände jag att denna lär vi se. Jag hade svaga aningar om att humorn här även skulle passa kära S. Efter att ha plöjt igenom nästan hela första säsongen är vi nu fast!  Vi tar varje tillfälle i akt att få krypa ner framför tv:n och umgås lite med
Jenny, Pete, Adam, Rachel, David och Karen.

Som jag vid ett flertal gånger tidigare konstaterat så gillar jag att hamstra hem diverse livsmedel. Tydligen gäller det även te-sorter. När vi här om kvällen skulle dricka just te, så skulle jag leta fram någon god sort. Inte mindre än 7 olika förpackningar hittade jag i skafferiet. Sedan finns det ett antal påsar med lös-te i kryddskåpet.
Nåja, vi har många kulna kvällar framför oss, så de går nog åt. Förr eller senare. Men ladda nu DVD:n, gör i ordning ett gäng läckra cupcakes, koka ditt tevatten och så är du klar för en helkväll i höstmörkret!

Vilken är din favoritserie och vad dricker du helst för te i höst?


(Eget collage med bilder från discshop.se, nordljus & linneasskaferi.se)

Kommentarer
Postat av: Anna Maja

Vi har säkert tio-femton olika tesorter hemma, haha. Man kan aldrig få för mycket te ;)

Postat av: Mia

Jag håller med dig, den där serien är kanonbra. Funderar faktiskt på att köpa mig boxen med dom jag oxå. Jag dricker nästan alla sorters te, vilket jag oxå har miljontals sorter av hemma :-) Och så kollar jag gärna på sex and the city, min favvoserie. Ha de bra. Kram Mia.

2008-09-10 @ 12:31:54
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/
Postat av: Sara

Min favoritserie är Sex & The City, jag dricker gärna Russian Earl Grey till det!

2008-09-10 @ 12:32:54
URL: http://www.medennypasalt.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Har svårt att välja en serie. Mina favoriter "vänner" å "satc" har ju slutat. Men boxen till satc har jag. Te, ja det blir nog "lingon längtan" från Tehörnan. Föredrar löste. Jo, jag har ett jättebra/jättegott recept som jag tipsar om idag. Ta en titt... Kram

2008-09-10 @ 13:13:11
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Mamma Mat

Favoritserien skulle vara Sex & The City, och teet ett grönt kejsarte.

Ha en skön dag!

Hälsningar Mamma Mat

2008-09-10 @ 14:15:18
URL: http://mammamat.blogg.se/
Postat av: ingegerd

det blir nog någon vanlig lipton te av någon fruktig smak,är ingen stor te drickare!men en tvråtta är jag!ha det gott!!

2008-09-10 @ 20:13:29
URL: http://matochbakochannat.blogspot.com
Postat av: Elaine

Åååh vilken söt tekanna! Var kommer den ifrån..?



Trevlig blogg! :)



Hälsningar Elaine

2008-09-11 @ 07:43:46
URL: http://twinsisters.blogg.se/
Postat av: Elin

Min favoritserie på box är absolut Sex and the city. Och OC! Skönt att bara koppla bort omvärlden och se på några andras tillvaro ibland ;) Och SatC kan faktiskt hjälpa en på vägen ibland.. Mycket klokt som sägs där, faktiskt.



Jag är också expert på att hamstra te. Men jag slog dig minsann med hästlängder! I våras när jag skulle kolla hur många sorter jag hade kom jag upp i 19 stycken.. Vad säger du om det? Lite taggat kanske. Nåväl. Nu är det "bara" 4 kvar och favoriten alla kategorier är mitt älskade CHAI-te. Har ud provat det?

2008-09-11 @ 11:08:32
URL: http://dareling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback