Matbloggstoppen


Kycklingwraps



Denna helg spenderar vi nere i Götebrog då det är  Scandinavian cake show här under helgen. Så i morgon skall vi vandra omkring bland diverse underbara tårtkreationer. Det ska bli så underbart! Snart är det dags att bege sig ut och äta lite gott.

Men nu tänkte jag bjuda er på en utav veckans middagar. Enkelt som tusan och passar bra att göra utav skåprens. Man kan ju faktiskt ha i precis vad som helst när man gör wraps.
Detta hade vi i:

Till två personer:

2 kycklingfilér
salt & peppar
1 ask philadelphiaost med vitlök
2 msk cram frech

sallad
körsbärstomater
gurka
avocado
valnötter
tortillabröd

Skär kycklingen i småbitar och stek dem i pannan, salta och peppra. Blanda i osten och freachen. Skär upp tillbehören och lägg dem i skålar. Värm bröden lite i micron. Middagen är serverad!

Bild: Linneas Skafferi


Kommentarer
Postat av: Ann-kristin S

Låter gott ;)

Så kul att se på massa tårtor ,du får ha en fin dag

2008-09-07 @ 08:47:57
Postat av: carolina

mums för wraps! tröttnar aldrig på det. knäpper ni lite kort från utställningen? vore kul att se! ;)

Postat av: Molly

Hej!

Jag har startat en blogg och jag är väldigt förtjust i din så jag har med din som bokmärke. Hoppas att det är okej för dig!

MOlly

2008-09-07 @ 14:10:42
URL: http://blogg.passagen.se/vermol/
Postat av: Anna

Hade ni det bra här? :D Jag var rätt förbi av trötthet efter lördagens eskapade i Stockhom (vi bytte stad för ett dygn?!) Men det vara ändå fantastiskt roligt att se alla tårtor! Hm, hade planerat att stupa i säng nu men så såg jag din mat... Måste nog äta något litet först! ;D

Postat av: Isabell

ååh va gott de ser ut:D roligt med en blogg med mat tips.

2008-09-09 @ 21:26:29
URL: http://isabellroz.blogg.se/
Postat av: Madelene

ojojoj. detta ska jag testa! :)

2008-09-10 @ 12:12:16
URL: http://mjukvarelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback