Matbloggstoppen


Jordgubbssås





Efter att ha kikat igenom vad som fanns i frysen ute i stugan hittade jag ett paket med vaniljglass och lite frysta jordgubbar. Detta fick fungera som efterrätt. Jordgubbarna gjorde jag en enkel sås utav som fick smak av lite färsk ingefära.  Den varma såsen i kontrast till dem iskalla glassen blev en hitt! Desserter  behöver inte vara krångliga och tidskrävande. Ibland är det enkla det absolut bästa!

Detta bev ju faktiskt också en väldigt sommrig efterrätt, men vi kan behöva piggas upp lite i höstrusket!


Jordgubbssås 4 port:

1 l jordgubbar
1 tsk riven ingefära
2 msk socker

Lägg jordgubbarna i en kastrull, mosa dem lite lätt. Det får gärna vara bitar kvar i såsen. Finriv ingefäran och ha i den tillsammans med lite socker. Låt allt koka upp. Servera till gräddig vaniljglass.


(Eget collage. Skålen hittar ni hos grrengate.dk)

Kommentarer
Postat av: ingegerd

hej,du har fått en utmaning svara på fem saker,titta på min sida och skriv o svara på din sida,en kul sak!! Detta låter så jättegott!!

Postat av: Anonym

Åh! Det lät ju som ett supertips! Tackar! Hmm, smakar på det i munnen redan... :D

2008-09-15 @ 19:55:20
Postat av: Anonym

Åh! Det lät ju som ett supertips! Tackar! Hmm, smakar på det i munnen redan... :D

2008-09-15 @ 19:55:49
Postat av: lina

Vad gott att blanda i ingefära!

2008-09-15 @ 20:33:06
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: KarinW

Vad spännande med ingefära till gubbarna det har jag aldrig testat!

2008-09-18 @ 22:03:57
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback