Matbloggstoppen


EKO



Förra veckan leverarades det ett tungt paket hem till mig. Paketet visade sig innehålla ekologisk läsk i smakerna apelsin, citron/lime och jordgubb/svartvinbär.
Hemma hos oss konsumeras det inga mängder av läsk, det kan bli lite julmust till jul på sin höjd, därför är det så roligt att få testa produkter jag annars aldrig skulle få för mig att köpa.

" Nu kommer Greenly, Sveriges första ekologiska läsk på PET-flaska. Den har inga tillsatta aromer, färgämnen eller konserveringsmedel. Däremot gott om naturlig fruktsmak.
I början av året lanserades det nya ekologiska varumärket Greenly i Sverige med tre olika ekologiska och KRAV-märkta fruktdrycker utan kolsyra. Den blev en omedelbar framgång.
Efterfrågan på ekologiska produkter ökar ständigt och allt fler konsumenter förväntar sig att ha ekologiska/KRAV-märkta alternativ att välja på inom hela livsmedelsområdet. Nu utvidgas Greenly-sortimentet med tre nyheter. Kolsyrad läsk i 50-cl PET-flaskor kommer i smakerna apelsin, citron/lime och jordgubb/svart vinbär. Såväl ICA som Coop och City Gross har valt att satsa på det nya kolsyrade sortimentet."


Vi har nu provat alla tre smaker och vi tyckte båda att detta mest smakade som kolsyrad saft. Kanske är det så att vi är vana att läsken smakar mest socker och inte så mycket frukt? Det är svårt att säga, men faktum är att de smakade betydligt mer än vad "vanlig" läsk gör. 
Är du en läskfantast men ändå bryr dig om vad du stoppar i dig, tycker jag absolut att dessa är värda att prova!

Kommentarer
Postat av: Kardemumma Gumma

Den var ny för mig! Är den helt osockrad?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback