Matbloggstoppen


Avslut




Mitt i all yra kring julen får vi inte glömma finalen på året, nämligen nyårsafton. Vi flyr landet och ska fira med goda vänner i Norge, förhoppningsvis kommer vi ha massor med snö, skidåkning och god mat.

Ja det var det där med maten ja. Då man befinner sig långt ifrån sitt eget kök och skafferi gäller det att tänka till lite när det kommer till matlagningen. Desserten till exempel tänkte jag göra så gott som klar här hemma. Jag har funderat på att göra någon form av frusen cheesecake eller moussetårta. Hos Martha hittade jag dessa utsökta sötsaker. Vad sägs om
frozen lemon mousse, rhubarb raspberry pavlova, chocolate peanut butter pie eller en skål med chilled pineapple mousse?
Allt skulle passa perfekt som avslut på ett härligt 2008. 

Alla fyra går bra att förbereda och förvara i takboxen eller kylväska på väg upp.

Har du ett bra tips på en enkel dessert till nyår? Lämna isåfall en kommentar eller skicka ett mail. Alla tips mottages tacksamt!



Eget collage med bilder från marthastewart.com

Kommentarer
Postat av: Elin

Oh, vilka desserter! Man dregglar ju bara av att se bilderna. Men när jag klickar på frozen lemon mousse kommer jag till rhubarb raspberry pavlova... :S

2008-11-25 @ 20:51:54
Postat av: Linruz

Härligt smaskigt allihop. Känner riktigt hur det vattnas i munnen. Kram

Postat av: Karin/Theas rum

Oj, så läckra bilder. Ser mkt gott och vackert ut.

2008-11-26 @ 05:52:54
URL: http://theasrum.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Allt låter jätte gott. Men hur gör du när recepten är på engelska???

2008-11-26 @ 08:12:18
Postat av: joanna

jag har hört att cheesecake på kladdkaksbotten ska vara yummi:)låter enkelt och gott!

2008-11-26 @ 09:33:09
URL: http://averagejo.wordpress.com
Postat av: vivi

Wow....rolig blogg...lade genast till dig i mina länkar :) Jag har ett mumsigt och lättlagat recept på vit chokladtryffel



1dl vispgrädde, 25 gr Smör, 325 gr Vitchoklad, 1msk konjak + river skal av en lime och florsocker att pudra över! Värma grädde & choklad i tjockbottnad kastrull och sedan i med smör och annat ....låt koka ihop på svag värme och sedan ned i en form och in i kylen! Precis som med vilken tryffel som helst :) Passar perfekt till nyår eller jul!

MVH Vivi

2008-11-26 @ 13:59:29
URL: http://www.missvivis.bloggagratis.se
Postat av: Karin

din nyårsmiddag kommer ju garanterat bli bloggosfärens godaste:)

2008-11-26 @ 15:26:40
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

Har inget photoshop :( Vill så gärna ha men det kostar så mycket pengar.. Paint är inte alls bra. Jag kan inte beskära bilerna, har iaf inte hittat den funktionen.. kanske måste skaffa det först innan ritplattan. Eller vad tror du? Härligt att ni ska till Norge. Vi letar förgäves efter något mysigt att göra, det är tråkigt att allt kostar så mycket just på nyår. Vi ses imorrn!

2008-11-26 @ 18:14:59
Postat av: Evasleva

Det låter jättehärligt att åka bort med vänner på nyårsafton.

Vi firar nyår i prag, det känns inte så dumt det heller :)

2008-11-27 @ 14:43:44
URL: http://evasleva.blogg.se/
Postat av: Karin W

Åh hjälp vad mycket gott!

Ska komma ihåg det där nästa gång jag kliar mig i huvet och inte kommer på någon smarrig efterrätt!

2008-11-30 @ 20:13:47
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback