Matbloggstoppen


Söndagsmat

image519


På söndagarna har vi en liten tradition jag, Sebastian och hans två kompisar träffas varje söndagskväll, äter gott och kollar på tv. Från början så var det
Sopranos som följdes varje söndag, men eftersom serien är slut har vi nu börjat kolla på Heroes. Två avsnitt har vi avverat så här långt och det verkar lovande!
Vi turas om att vara hemma hos varandra och den vi är hos bjuder på mat. Det är alltid lika klurigt att komma på vad man skall bjuda på då det går åt en hel del mat. Tre killar i 25 års åldern kan äta något kopiöst. Hur mycket mat jag än lagar så tar det alltid, alltid slut!

Igår var det så våran tur att laga mat men det var verkligen inte läga att stå i köket flera timmar så något snabbt och enkelt fick det lov att bli. Så jag gjorde en tacogratäng. Otroligt gott!!

Tacolåda 4 pers:

600 g nötfärs
½ purjolök
2 vitlöksklyftor
2 påsar tacokrydda
1 dl vatten
1 fp philadelphiaost
1 burk majs
1 paprika
200 g ost

Bryn färsen, hacka purjo och vitlök, låt det fräsa med. Blanda i tacokrydda och vattnet. Låt det hela koka ihop några minuter. Rör i en ask philadelphiaost och burken med majs. Ha upp färsröran i en ugnsfast form. Skär paprikan i ringar och lägg dem överst. Toppa med riven ost. Gratinera i ca 20 minuter i 200 graders värme.
Gör en god sallat och servera tillsammans med nacho chips.


Kommentarer
Postat av: Karin

låter som ett underbart recept:)
ps, se över stavningen i recept-rubriken:)

Postat av: Catty

det låter onekligen supergott :) du som är så duktig och har så mysiga recept, du har inget tips för vad jag kan baka och bjuda på nu på min födelsedag på torsdag :) ?

2008-05-05 @ 13:46:21
URL: http://catty.blogg.se
Postat av: Juliana

Hej hej! Jag läste på Stylesearch att du är eller har varit Mary Kay konsult. Jag funderar på att bli det och undrar lite om det verkligen är sp bra som det låter. Jag tänkte ha det som extrajobb brevid mitt vanliga och kanske ha en hudvårdsklass i veckan. Räcker det? Hur många hade du? Tacksam för svar. /Juliana

2008-05-05 @ 21:45:48
URL: http://julianapersson.blogspot.com
Postat av: Catty

sv: tack vännen :) ja, det blir nog tårtor ändå, men till ska jag baka olika sorters chocolate chip cookies och muffins tänkte jag :) något bra tips på lite roligare muffins ? :)

2008-05-06 @ 10:45:03
URL: http://catty.blogg.se
Postat av: Karin

lugnt:) vet hur det kan vara.. jag "missar" bokstäver typ hela tiden och märker inget själv när jag läser

2008-05-06 @ 10:48:53
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Marias Kakburk

TACK och tack för tipsen!:)

Hoppas att du får en härlig tisdag!:)

2008-05-06 @ 14:01:52
URL: http://mariaskakburk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback