Matbloggstoppen


Sallad

image523



Ofta när jag arbetat ett kvällspass så är jag lite småhungrig sådär när jag kommer hem efter 21 någon gång. I veckorna brukar jag försöka nöja mig med att äta en frukt eller så, eftersom sängen och sovtime hägrar. Men har man planerat att vara uppe en stund måste jag få något i magen.

Igår kväll slängde jag mycket snabbt ihop en skål med sallad, jag tog av vad som fanns i kylen här hemma och gott blev det! Jag älskar verkligen salladspåsarna från ICA (för av någon anledning tycker jag att sallaldshackning är extremt jättetråkigt!!).  Det är bara och öppna dem och vips har man grunden till en smarrig sallad klart! ENklare än så kan det ju faktiskt inte bli.

En liten sallad:

1 näve salladsblad
1/3 paprika
3 feferoni
1/3 pkt fetaost
4 körsbärstomater
1 msk creme fraiche franska örter

Lägg upp salladen i en skål. Skär paprika, feferoni och fetaost i lagom stoda bitar. Halvera tomaterna och lägg detta på salladen. Avsluta med en klick fraiche. Klart!



Kommentarer
Postat av: Plupp

Vad gott det ser ut, Linnéa! Vad jobbar du med? Har en fråga om vad du använder för redigeringsprogram? Kra / P

Postat av: Marias Kakburk

Enkelt kan verkligen vara så otroligt gott!:)

2008-05-11 @ 17:03:33
URL: http://mariaskakburk.blogg.se
Postat av: KarinW

Sallad är aldrig fel!

2008-05-11 @ 23:01:30
URL: http://chiliconkarin.blogg.se
Postat av: Catty

jag är likadan! älskar sallad, och att göra sallad.. men allt utom att hacka salladshuvudet är kul att göra :) så jag kör också på färdiga salladspåsar, de är perfekta!

2008-05-12 @ 09:25:40
URL: http://catty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback