Matbloggstoppen


Till kycklingen

image474


Till
kycklingen vi åt tidigare i veckan serverade jag coleslaw, något vi båda tycker mycket om men tyvärr jag jag det inte så ofta. Det är ju väldigt enkelt att göra i ordning, står sig några dagar i kylen och så är det ju riktigt gott till råga på allt! Perfekt att servera om man blir många! Den här omgången räcker till ungefär 4 personer om man äter det som huvudmål.


1/4 -½ vitkålshuvud
3 stora morötter
1 msk majonäs
2½ dl turkisk youghurt
saften från ½ citron
1 nypa farinsocker
salt & peppar

Strimla vitkålen fint och riv morötterna. Blanda samman majonäs, youghurt, citronsaft, socker, salt och peppar till en dressing. Rör sedan ned kål och morötter. Låt detta stå i någon timme. Smaka sedan av och krydda mer efter behag!

Kommentarer
Postat av: Solan

OJ, vilken fin blogg jag hittat här. Coleslaw är en sallad jag inte gjort på länge. Måste göra den nu. GLAD PÅSK // Solan

Postat av: lina

Coleslaw är jättegott! Mycket godare att göra egen också! Glad Påsk!

2008-03-20 @ 12:58:15
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Guldkant på Livet

Du bjuder verkligen på goda recept!
Glad Påsk! Mari.

2008-03-20 @ 18:07:23
URL: http://guldkantpalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback