Matbloggstoppen


Retro drömmar

image483


Hur underbara är inte dessa flaskor från Kopparbergs!? Jag är absolut ingen förespråkare av läskeblask,  dricker  själv väldigt sällan (undantaget julmust som måste drickas till julmaten!), max en gång i månaden om så ofta ens. Socker får jag i mig så det räcker ändå vill jag lova.  Men för den läckra flaskans skull kan jag tänka mig att köpa hem ett par av dessa flaskor.
När de är urdruckna passar de perfekt som prydnad i sommarstugan! Prisvärda och fina att se på eller kanske ha som vas med ett par prästkragar i?

 Fast när man bor ute i stugan kanske det är bäst att ha flaskor som det fortfarande finns något innuti, då det bor en liten (förlåt Disa en stor, snart 10 årig) kusin på andra sidan hästhagen som gärna tittar över på fika lite nu och då. 
Jag måste ju erkänna att jag verkligen längtar till sommaren och att bo i stugan. Vårens projekt är att måla om hallen och ta bort den otroligt fula plastmattan på golvet för att få fram det härliga trägolvet som gömmer sig där under! Även om jag tror att just plastmattan är retro om något, så går den bort!

Nu är det dags att krypa ned i soffan och slappna av lite!



(eget collage med härliga flaskor från Kopparbergs)

Kommentarer
Postat av: sofie

Ah, dom var väldans fina.. är också svag för sånt där hehe!

Postat av: Cia

Ja jag håller med! De är hur fina som helst! Men kommer du ihåg dem som fanns när vi var yngre, jag tror det var apotekarnes sockerdricka. Det var som en blå etikett med barn som drack sockerdricka i ett dike eller liknande... Tyckte om dem ännu mer tror jag!

2008-03-28 @ 00:18:37
URL: http://www.the-mungbeans.blogspot.com
Postat av: Elina

Åh, ja dom var ju verkligen jättesöta :)

2008-03-28 @ 11:24:06
URL: http://blow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback