Matbloggstoppen


Jag gillar verkligen

image456

För mig är dessa ärtor två i ett, för det första är de faktiskt riktigt goda och för det andra så gillar jag starkt zip-låset! Så lätt att sluta påsen (om man inte gör som Sebastian och klipper nedanför zippet, då är påsen helt omöjlig att stänga, jag lovar!)
De smakar ju inte som nyskördade ärtor, faktiskt så är det ju bara just nyskördade som kan smaka så färskt och gott, men för att ha legat i frysen ett tag har dessa helt klart godkänd smak! Precis som med
brocolin häller jag bara kokande vatten över dem och låter de stå i ca 5 minuter. Vips så har man smaskiga grönsaker utan att ha behövt koka bort alla nyttigheter, perfekt!

Nu mina vänner skiner solen för fullt och det är bäst att bege sig ut i det kalla, men vackra vädret!

(eget collage med bild från findus.se)

Kommentarer
Postat av: Maja

Har också alltid en sådan påse i frysen, superpraktiskt=)

Postat av: Elina

åh bra tips, det räcker med 5 minuter för genomfrusen broccoli eller måste den tina ?

2008-03-05 @ 18:35:02
Postat av: kinna

Just den här förpackningen gillar jag. Sen tilltalar mig tanken att ärtorna är svenska. =)

2008-03-06 @ 09:01:26
URL: http://kinnasblogg.blogspot.com
Postat av: ÅSa

De här är kanon. Ärtor & potatismos, mums!

2008-03-14 @ 18:12:15
URL: http://maripoosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback