Matbloggstoppen


Ice baby!



Igår spenderade jag i stort sett hela dagen på balkongen och jisses så varmt det har blivit ute! För att inte dö utav vätskebrist och fullkomlig uttorkning gjorde jag i ordning en kanna med is-te. Förra året beställde jag hem två sorters rooibodte (rött te), som man skall använda när man gör is-te, en med smak av lime och en med exotiska frukter. Ett gott alternatav för kaffe dagar som dessa!
När jag var på ICA sist såg jag att rött te nu finns där i ett gäng olika smaker, ska nog kolla närmare på dem nästa gång det skall handlas!
Jag gör mitt te lite extra starkt då man oftast har i is som spär ut drycken efterhand.

1 L is-te:

4 st påsar rött te (lösviktste går bre det med)
0.75 L vatten
1 citron
socker efter tycke och smak
is

Gör så här:

Koka upp vattnet och låt tepåsarna ligga i några minuter. Pressa ur saften från ½ citron, spara resten att dekorera med. Rör i socker och smaka av. Låt kallna. Ha upp is i höga glas, slå över teblandingen och dekorera med en citronskiva.

Kommentarer
Postat av: Juliana

ÅÅH, iste min favorit. Var köpte du hem det teet ifrån som du skrev om? Skulle vara kul att prova.

Postat av: lina

Så läskande det ser ut!!!

2008-06-03 @ 19:34:07
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: KarinW

Iste blir det imorgon om värmen håller i sig och det gör den nog!

2008-06-05 @ 23:07:09
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback