Matbloggstoppen


Sommar, sommar, sommar!





Vad tycker ni om mina egenhändigt odlade jordgubbar då! Eller, jag har köpt jordgubbar som jag sedan planterat om i fina amplar och hängt upp i ett utav äppelträden, det kan man väl nästan kalla för att odla själv?
 I bakgrunden ser ni två vita stolar som jag hittat uppe på logen hos mormor och morfar. Om jag mins rätt kommer de från hans föräldrarhem. Dynorna är köpta på Hemtex förra sommaren. Det är roligt när man kan blanda gammalt och nytt!
Och vad är mer svensk sommar än att sitta under äppelträdet och äta solvarma jordgubbar!

Men ett litet orosmoln syns på den annars så klarblå himlen då det trotts mina fågelskrämmare till katter, är fler än jag som spanar in dessa söta gubbar. Jag har nämligen sett att det av en fågel eller två, pickats och hackats på vissa utav jordgubbar. Så nu vänder jag mig till er, påhittiga läsare. Sittter du inne på ett bra tips om hur jag skall hålla fåglarna borta, lämna då gärna en kommentar eller skicka ett mail!


(bild:privat)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har odlat tomater på min balkong som också börjar komma fram nu :)





Är det ok om jag länkar till din blogg från min blogg?

Postat av: sussi

Sätt blåa plastband som fladdrar, det brukar skrämma fåglar.Dessutom låter de lite.

Värt att prova, har hört att det ska fungera..L

2008-07-11 @ 12:19:18
Postat av: Mia

Vad mysigt med jordgubbar i trädet :-) Jag skulle nog ha satt nått som fladdrar presic där jordgubbarna hänger, det brukar alltid skrämma bort dom små nyfikna fåglarna. Vilken härlig bild. Ha en bra helg. Kram Mia.

2008-07-11 @ 14:02:29
URL: http://smultronkyzzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback