Matbloggstoppen


Vinägerchips


image418


Igår kväll satt jag och kikade runt inne hos
Martha och hittade detta recept på vinägerchips. Detta är en chipssmak som jag tror funnits i Sverige tidigare med blivit borttagen (jag hittade nämligen en namninsamling påskriven av folk som vill införa dessa igen när jag googlade runt lite).

Självklart finns dessa chips i USA, vart annars!? Och de är faktiskt riktigt goda, man känner sig inte sådär flottig när man tryckt i sig hel påse..  Så när våra kära vänner kommer över och hälsar på från andra sidan atlanten har det hänt att vi skickat med en bestälning på dessa chips.
Men som sagt så hittade jag detta recept på vinägerchips som skall göras i ugnen. Mycket enkelt och förhoppningsvis mycket gott.
Det enda kruxet är att det skall vara maltvinäger i och det kan vara lite svårt att få tag i, men hos The English Shop finns det faktikst att beställa. Så kanske ska jag ta och skicka efter lite maltvinäger och på samma gång klicka hem lite vaniljessens?

Nu hoppas jag att de där mörka molnen på himlen drar iväg någon annan stans för nu tänkte jag ta mig en sväng på stan.

(eget collage med bilder från marthastewart & the english shop)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej Linnéa! Vilken trevlig blogg du har! Brukar vara in här och kika titt som tätt. Jag var och käkade lunch på subway i lördags och där har dom salt- och vinägerchips i småpåsar. Jag var tvungen att köpa en på en gång!!

Postat av: Juliana

Salt ovh vinäger chips är min absoluta favorit som jag alltid bunkrar upp med när jag varit i Dublin. Skule vara roligt att göra egna. Det måste nog testat. Finns kanske en chans att när man klickar hem maltvinägern följer det med vinägerchips också från English shop :)

2008-01-29 @ 13:42:49
URL: http://julianapersson.blogspot.com
Postat av: Julias vita drömmar

Nej men vilken trevlig blogg! Så fina collage och bra texter!

Kram/Julia

2008-01-29 @ 16:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback