Matbloggstoppen


Pasta med räkor

image411




Igår slängde jag ihop en snabb lunch till oss, även då blev det pasta. Jag vet inte hur många gånger vi ätit det i veckan men idag blir det nog köttfärslimpa och potatis till middag!
Allra enklast är det att köpa en burk räk eller kräftstjärtar i lag till denna rätt, då slipper man allt pill med att skala räkorna!

Räkpasta 2 port:

½ gul lök
2 vitlöksklyftor
2 dl grädde
1 dl mjölk
1 msk hummerfond
1 tsk kaviar
en skvätt vitt vin
1 burk räk/ kräftstjärtar i lag
dill
citronpeppar
salt

Gör så här:


Skala och hacka lök och vitlök, fräs dem i en stekpanna tills de är lagom mjuka. Slå över mjölk och grädde. Smaksätt med fond, kaviar, vin och kryddor. Låt detta koka ihop någon minut, Rör sedan ned räkorna och kokt pasta (jag använde färsk ravioli, det blev supergott!).

Enkel lördagslunch!

(eget collage med bild lånad från arla.se)

Kommentarer
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Detta lät ju jättegott! Tack för ditt besök! Trevlig blogg du har!
Jag lade precis upp ett recept på en osmansk gryta som jag komponerat efter minnet i huvudet och den åt vi när vi var i Turkiet i höstas! Mumma!
/Sus

Postat av: Agnes

låter jätte gott! :D

2008-01-20 @ 20:45:01
URL: http://lovelymee.blogg.se
Postat av: lena

mums! lät jättegott! :o)

har frågat en gång tidigare men jag chansar och frågar igen ;o) vad heter fonten som du skrivit "räkpasta" med? vore jättetacksam för svar! :o) tycker det är så himla fint!

ha det fint!

2008-01-20 @ 22:53:09
URL: http://www.lillal.com
Postat av: pjöllermaja

måste provas!!!!

2008-01-21 @ 09:04:50
URL: http://pjollermaja.blogspot.com
Postat av: Margareta S

oj vad gott och enkelt!

2008-01-21 @ 21:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback