Matbloggstoppen


Jag skall måla hela världen lilla mamma

image423


De flesta som har lite koll på vad som är på tapeten gällande inredning har sett att den vita, lantliga trenden sprider sig som en löpeld genom Sverige. I bloggvärlden plopppar det dagligen upp nya bloggare som visar upp sina fina ljusa hem, många springer på loppisar och auktioner, letar på vindar och i gamla bodar för att hitta de perfekta möblerna och inredningsdetaljerna för att sedan ta fram den vita färgen och ett ark sandpapper för att få den rätta stilen, shabby chick.  Och jag förstår dem, för är det inte ljuvligt vackert?

Nu undrar ni säkert varför jag skriver om detta i en matblogg! Jo det är så att även min
kära mor har tagit fram penseln där hemma och målar hela världen vit. Bastukänslan, som hon uttrycker det försvinner sakta men säkert i takt med att furu byts mot vitt.
I veckan var jag hem dit och hälsade på, då passade jag på att smyga upp till pysselhörnan och scrappa iordning en burk till henne. På en tag har jag skrivit "Lägg i en slant", alltså ska hon ha den att lägga alla småpengar i som hon sedan kan handla fina saker av på loppis. Om jag får säga det själv blev den riktigt bra.

Jag hoppas att ni alla haft en skön helg, här har förkylningen brutit ut totalt så i morgon blir det att vara hemma från jobbet och kurera sig!









Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej! Hade dig som favorit & undrar hur jag kunde gömma bort dig! Jättefin & inspirerade sida!!
Hoppas du inte har slutat skriva, för det var länge sedan!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback