Matbloggstoppen


Dags för frukost!

image435


Äntligen är det lediga lördag och vi har tagit oss en välförtjänt sovmorgon! Det mysiga med lördagar är att man kan sitta länge, länge och äta frukost. På det viset får man i sig allt gott man tänkt äta, för när jag har fått i mig min skål med yoghurt ja då är jag oftast mätt! Men drar man ut lite på det hela så går det så småning om i en smörgås och lite te. Har man sedan införskaffat sig en glassig tidning eller en riktigt bra bok, ja då kan det ta timmar innan man lämnar frukostbordet!
 Ägg är något jag aldrig kokar här hemma, men på jobbet gör jag det nästan varje frukost. Inte vet jag varför det är så, för jag tycker att det är riktigt gott med äggfrukost!
Till vardags så åker det alltid ned en skål med yoghurt på morgonen, idag lyxade jag till det med lite blåbär, hallon och cocos, smaskigt värre!

Vad äter du allra helst en lördagsmorgon?

Ute tittar solen fram bakom lite moln och vi skall ge oss ut och promenera en stund. Trevlig helg!



Kommentarer
Postat av: Elina

Drömfrukosten som jag inte ätit på många är nu men kommer ihåg tydligt från när jag var mindre.. rostat bröd med alldeles varm nygjort lemoncurd..Mm det är ljuvligt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback