Matbloggstoppen


Tacosallad



Mitt i allt julstök kan man behöva bryta av med något riktigt ojuligt. Det skall helst vara ganska så lättlagat och inte kräva så mycket tankeverksamhet. Då är en tacosallad/tacotallrik perfekt att slänga ihop. Sätt övriga familjemedlemmar på hackandet och pickandet medan du fixar köttfärsen. Lägg upp på tallrikar och sedan är det bara att krypa upp i soffan och kolla på någon härlig film. Denna rätt går ju att variera i det oändliga.
Jag valde att göra en snabb med ganska het sås till, gjord på creme fraiche, sambal oelek, salt och peppar. Välj själv hur stark du vill göra den.
Jag gjorde även en bönröra på svarta bönor jag mixat och rört i lite philadelphiaost, salt och peppar.

Vi valde att lägga detta på tallriken:

grönsallad
paprika
avokado
körsbärstomater
gurka
ost
tacoköttfärs


foto: Linnéas Skafferi


Kommentarer
Postat av: Moster Cissi

Mmmm - tacosallad är mums! Kommer osökt att tänka på matlandet nr1 (för mig) - USA - en restaurang där jag bodde gjorde nån sorts skål av något brödigt, i den la de sen salladen, så till salladen bröt man av den frasiga "skålen" det var underbart gott! Tänk vad många olika matminnen man har - bra och dåliga - men mest bra!



Ha det bra! kramar från moster

2008-12-16 @ 20:36:31
Postat av: Louise B

Hej!

Jag undrar varifrån tallriken på bilden kommer ifrån?

De var mycket snygga! Kan det vara Villeroy&Boch?

/Louise

2009-01-04 @ 10:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback