Matbloggstoppen


Pizza på en tisdag




Ni får ursäkta den dåliga bilden, den gör verkligen inte detta recept rättvist. Men är man hungrig och det doftar så otroligt gott som det gjorde hemma idag, ja då hinner man inte ta bättre bilder än så här innan man måste hugga in!

Jag har under en tid gått och funderat på hur gott det skulle vara med kombinationen pizza-pesto. Då jag inte orkade dra igång något pizzabak idag valde jag en genväg, och tur var det för detta blev en favorit!
Fullkornstortilla med pesto, kyckling, tomater och mozzarella. Det var dumt av mig att ens fundera, jag menar hur kan detta inte vara gott!?

Jag använde tortillabröden av modell större och åt en, sedan var jag mätt. Sebastian fick knapt i sig två, så räkna på 1½ bröd per peron kanske.

Tortillapizza 2 pers:

3 stora tortillabröd
2 kycklingfiléer
½ burk pesto
mozzarella
1 ask körsbärstsomater
ev ett par jalapenos (ingen favorit hos mig, men Sebastian gillar dem starkt)
3 dl riven ost

Dela kycklingen i småbitar och stek dem i en het panna. Krydda med salt och peppar. Bred ett lager pesto på bröden, lägg på kyckling och halverade tomater. Skär mozzarellan och fördela den jämnt. Lägg ev på jalapenos och strö den rivna osten över. In i ugnen i ca 10 minuter och middagen är klar!

Kommentarer
Postat av: Eva

De lät riktigt smarrigt. Måste testas!

2008-12-10 @ 12:32:46
Postat av: Sara

Oh, det där måste jag prova! Älskar pizza med pesto och mozzarella:)

Postat av: Linda

Man kan ju inte annat än att prova detta, gott & enkelt, det är ju så det ska vara.

Du är fantastikt inspirerande!

2009-01-15 @ 21:28:00
Postat av: Emma

så sjukt gott! har nyss smaskat i mej detta :)

2009-01-17 @ 15:16:04
Postat av: Katja

Din blogg är ju HELT underbar... <3

2009-11-12 @ 00:45:16
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback