Matbloggstoppen


Att dricka




För någon dag sedan var värmen nästintill olidlig här hemma och man gjorde allt för att hitta lite kyla och försökte svalka sig. Då gjorde jag iordning lite gott att dricka till oss som jag tänkte dela med mig med till er. Men lagom till att jag hittat en lucka för att blogga lite, ja då öste regnet ner ute och det var allt annat än varmt! Igår åkte till och med jeansen på för första gången på mycket länge. Men idag strålar solen åter igen, även om det inte är lika varmt längre. Så nu käns det mer rätt att publicera ett mycket enkelt, men ack så gott drinktips!

Egentligen så är det inget mer avancerat än smaksatt bubbelvatten. Antingen har du en soda streamer eller köper hem naturellt mineralvatten. Sedan blandar du bara med lite saft eller lättdryck. Jag köpte hem Kiviks lättryck här om dagen och blandade ut med bubbelvatten. En riktig höjdare. På jobbet blandade vi med hemgjord svartvinbärssaft. Underbart!
Perfekt att ha som ett alkoholfritt alternativ vid en middagsbjudning, som fördrink eller ta med till stranden en varm sommardag!

(eget collage med bilder lånade från isabellasmith.dk, alltommat.se och lauredoute.com)


Kommentarer
Postat av: Mer av allt

Vilka härligt fina bilder du har i din blogg! För att inte tala om alla recept. Icas trekantostar är underbara att ha i sallader (gärna med avocado).



Ha det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback