Matbloggstoppen


Ljuvligt god pasta




Detta blev dagens middag. Färskpasta med svamp, rödlök, vitlök, tomater, paprika, vitvinssås och riven parmesan. Tack vare att den färska pastan inte behöver koka så länge, så var maten klar på mindre än 15 minuter!  Nästa gång jag gör detta skall jag nog knapersteka lite bacon till, det kan bli riktigt  gott. Har man vegeterianer vid bordet kan ju baconet serveras i en skål på sidan om och strösslas över maten.

Pasta 2 port:

1 fp färsk pasta (jag använde ravioli)
1 rödlök
2 vitlöksklyftor
1 burk champinjoner (har du färsk svamp, använd det!)
ca 1 dl vitt vin
3 dl matlagningsgrädde
½ grönsaksbuljongtärning
1 paprika
1 burk körsbärstomater
basilika
oregano
salt & peppar
riven parmesan

ev bacon

Stek svampen i en panna, finhacka undertiden rödlök och vitlök. Låt löken fräsa med de sista minuterna så att den blir mjuk. Slå över vin, grädde och buljongtärningen. Detta får koka ihop någon minut, skär paprikan i halvstora bitar.
Smaksätt med basilika, oregano salt och peppar. Rör i den kokta pastan och paprikan. Lägg upp på tallrikar och toppa med halverade körsbärstomater och riven parmesan. Klart!
Enkel torsdagsmat på 15 snabba minuter!

Foto: privat

Kommentarer
Postat av: carolina

detta recept läggs till i favoriterna! har allt utom färsk pasat hemma också så... ;) ja, jag har ätit rätt mycket mörk choklad nu, så jag bröjar bli sugen på hederlig marabou digestive eller marabou nonstop igen ;-)

Postat av: Petra

Pastan ser supergod ut och dessutom är bilden väldigt fin. Vet hur svårt det är att få till fina matbilder, ofta är det trickigt med ljus osv.

2008-08-21 @ 19:44:13
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Kryddburken

Ser helt ljuvligt gott ut!!

2008-08-21 @ 20:31:52
URL: http://kryddburken.wordpress.com
Postat av: maria

åh så gott med svamp pastasås! :D

2008-08-21 @ 20:34:31
URL: http://mochan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback