Matbloggstoppen


GB

image490


Fler än jag har nog märkt det. Att GB´s glassboxar sakta men säkert åter igen fylls på med denna säsongs glassar. I helgen blev det premiärätning av årets skörd. Själv är jag lite konservativ av mig och vågar allt som oftast inte smaka på nyheterna utan håller mig till 99% av gångerna till säkra kort (Daimstrut, 88:an och Nogger).
Men min oäkta svägerska, hon vågade sig på inte mindre än två nyheter i helgen. Ja, om man nu kan kalla Lakrits pucken för nyhet, den har ju funnits med förut. Men av henne fick den ett svalt omdömme då den inte smakade tillräckligt med lakrits..
Den andra nyheten som avnjöts var Cornettos Frutti Disk som skulle smaka cheesecake. Men så mycket cheesecake smakade den faktiskt inte (jag fick ta ett litet smakprov). Men trotts det var glassen helt ok och kanske, kanske kan jag tänka mig att köpa en i sommar.

Vi andra valde Daimstrut, vilken låg högts upp på topplistan 1987, det året då jag föddes. Alla kom vi överens om att de måste ha krympt den glassen ordentligt sen den låg på toppen, för som vi alla mindes den som barn så var den nästan helt omöjlig att orka äta upp. Eller så är det kanske så, att vi är större och likaså våra magsäckar? Hur som så kändes det inte som ett större företag att få i sig glassen längre..

Vill du spana in vilka glassar som låg på toppen när du föddes? Kika isåfall in
här och klicka sedan på fliken "nostalgi". Resterande nyheter i sommar från BG hittar du här!

Vilken är din favoritglass?



(eget collage med bilder från GB.se)

Kommentarer
Postat av: milla

Jag varvar också ner när jag bakar, det är så rogivande att få arbeta med händerna och känna lukten av nybakat :o)

Oj nu blev jag sugen på glass!

Postat av: Solan

Kul med nyheter men min favorit är, och har varit länge, Magnun mandel. Tack för tipset att kolla favoriterna mitt födelseår. Tyvärr är jag för gammal, det är bara från 1967 och frammåt. Själv jobbade jag på GB i Flen 1971 och då föråt jag mig på glass så det är inte förrän nu 30 år senare jag börjat äta igen.
ha det gott. // Solan

2008-04-08 @ 11:28:01
URL: http://www.solans.blogg.se
Postat av: Mia

Vad lustigt att du också skrev om GBglass! Jag gjorde precis detsamma i morse på min blogg. :o)
Läser ofta din, man får så bra middagstips o trevlig läsning hos dig!!
Min favorit är Nogger tätt följd av 88:an.

2008-04-08 @ 17:50:24
URL: http://villahumlebo.blogspot.com
Postat av: Stina

Magnum mandel låg nr 1 när jag föddes..
Min favorit är nog Daim :)

2008-04-09 @ 20:03:56
URL: http://jagvillblismal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback