Matbloggstoppen


Lasagne

image285



Jag älskar verklgen den här lasagnen. Den är så lätt att variera efter vad som finns i kyl och skaffer, jag använder bara samma grund. Med färska lasagneplattor går det riktigt fort till på köpet! Och det är ju en fördel när maten ska gå snabbt att laga!

Idag blev det så här:

1 fp färska lasagneplattor
1 fp keso
1 fp krossade tomater
1 burk champinjoner
1 gul lök
3 msk fryst basilika
2 tomater
rött vin
ost
cayennepeppar
salt & peppar

Gör så här:

Hacka löken och fräs den tillsammans med champinjonerna i en kastrull. Slå över de krossade tomaterna och en rejäl skvätt rött vin. Krydda med basilika, låt koka ihop.
Dofta över lite cayennepeppar, salta och peppra.

Dela den färska lasagnen i lagom stora bitar. Varva keso, tomatsås och plattorna. Toppa med skivade tomater och ost.
Grädda i ca 15 minuter på 200 grader. Servera med rivna morötter.








Kommentarer
Postat av: Malin S malinsmacblogg.blogg.se

Mitt favoritrecept på lasagne finns på denna länk. Din verkar mumsig också =) Spännande med keso i.

2007-09-13 @ 23:12:25
Postat av: Malin S

här kommer länken, skumt att det inte funka innan.

2007-09-13 @ 23:14:00
Postat av: Malin S

Nä... varför funkar det inte :( http://www.kokaihop.se/recipe/view?id=7532

Postat av: mammsen

Hej mitt hjärta!
Först nu så ser jag så fint du gjort i din blogg!
Ser fram emot morgonkväll med dig och fröken B på mat!
kram mamman

2007-09-14 @ 19:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback