Matbloggstoppen


Måtta & mäta

image338


Jag vet att jag ofta använder mig av Martha Stewarts recept här på bloggen och för er som inte har en amerikansk måttsats eller använder er av omvandlare på nätet så gjorde Helena ett väldigt bra inlägg för ett tag sedan angående amerikanska mått och grader. Jag har lite snabbt skrivit av det inlägget och sen är det bara att sätta igång bakandet eller matlagningen med för den delen! Själv har jag tänkt att köpa mig en måttsatts när vi far över haven om några veckor.

Som sagt verkar jag helt insnöad på choklad för tillfället, men hur smarriga ser inte dessa Surprise Cookies ut! Det vita kletet som syns på bilden är marshmallows.. Mmm! Låter verlkligen gott och så tycker jag att det var riktigt fiffigt! Dessa måste provbakas inom en snar framtid. Idag när jag låg och sov drömde jag om cupcakes, kanske lika bäst att jag gör en omgång till snart?

Nej, nu ska jag besöka ovan nämnda dams hemsida för lite inspiration till middagen!


(eget collage med bild från marthastewart.com)





Kommentarer
Postat av: svartpeppar.blogg.se

alldeles för farlig blogg det här märker jag haha ;)

Postat av: Lovisa

Åhh. Ser hur gott som helst ut! Saknar verkligen ett eget kök nu :/

2007-10-25 @ 21:55:20
URL: http://popkonst.blogg.se
Postat av: Joana

Trevlig blogg!
Du gör väldigt fina collage! Vilket program använder du til det?

2007-10-26 @ 22:10:24
URL: http://cibumcoquere.blogspot.com/
Postat av: Linnéa

Svartpepparblogg: Nej då, inte farlig alls!

Lovisa: Ja ett eget kök är aldig fel;)

Joana:
Tack så mycket! Jag använder photoshop till mina collage.

2007-10-28 @ 06:18:02
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback