Matbloggstoppen


Kycklingsallad

image309



Idag blev det en riktigt smarrig sallad efter passet på gymmet. Inget avancerat utan vi tog av vad som fanns hemma. Från början hade jag tänkt att använda tonfisk istället för kyckling, men S hade matan katterna med den sista burken...
Vill man kan man koka lite pasta till, men för min del går det lika bra utan!

Använd detta:

1 kycklingfilé
1 morot
1 paprika
½ burk keso
½ pkt fetaost
½ rödlök
1 msk röd currypasta
cayennepeppar
salt
sallad
½ lime

Gör så här:

Skiva kycklingfilén och stek den. Smaksätt mot slutet med currypasta, cayenne och salt.
Lägg upp sallad på två tallrikar, slanta moroten fint, skiva paprikan. Lägg även detta på tallrikarna.
Klicka ut keso, mosa fetaosten och ha på den. Skiva löken.
När kycklingen är väl genomstekt, avsluta med den.
Dela limen och pressa ur saften över salladen.

Smaklig måltid!


(eget collge med privat bild)



Kommentarer
Postat av: N R 1 2 6

mmm det ser riktigt gott ut! :]

Postat av: Agnes

ser riktigt gott ut! :D

2007-10-07 @ 17:55:49
URL: http://lovelymee.blogg.se
Postat av: Isabelle

Hej! Tittade in till dig efter din fina kommentar hos mig och jag har verkligen fastnat för din blogg. Den är superfin! Har hittat flera smarriga recept som jag måste testa :) Ha det gott!

2007-10-07 @ 21:07:50
URL: http://www.humleochdumle.se
Postat av: Evelina

vilken mysig liten blogg du har =) bra med lite smarriga recept 0)
kram

2007-10-12 @ 16:42:59
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback