Matbloggstoppen


Kanelbullens dag!

image303





I morgon torsdag är det kanelbullens dag! Det ända rätta vore ju att baka bullar i morgon, men eftersom jag ska jobba i natt kommer jag nog sova bort större delen av morgondagen.
För vad går egentligen upp emot hembakta bullar? Köpta bullar må vara hur fina och stora som hels, men hembakade är då alltid godast! De smakar ofta mest och är inte så där torra som köpta kan vara. Jag kan inte påstå att jag bakar just bullar ofta, men det blir några omgångar varje år och jag har alltid använt mig av receptet som står på paketet. Men idag googlade jag lite och hittade
detta recept som jag bara måste prova! Kanse kan bli till helgen!

Har du några tips och trix du vill dela med dig av innom bullbak?






Kommentarer
Postat av: Maja

Funderar med på att baka mina bullar idag istället för imorgon även fast de är som mest underbara direkt från ugnen=)

Postat av: Åsa

Bakade mina bullar igår. :) Doftade underbart!
Mina tips är ta mindre mjöl och arbeta degen mycket längre än man tror. När man tycker degen ser bra ut - arbeta degen ca 5 minuter till.

2007-10-03 @ 17:18:48
Postat av: Visions of Johanna

Åh vad skönt :)

2007-10-03 @ 17:40:24
URL: http://visionsofjohanna.blogg.se/
Postat av: annamaria

Mina är också klara så i morgon är det dags....barnen har tjatat..vi vill ha...nejdå den 4:e...receptet finns på min blogg...ha en bra bulldag!!

2007-10-03 @ 20:16:03
URL: http://annamariasmatblogg.blogspot.com
Postat av: Sara

Prövade receptet som fanns på kanelbullar.se. Måste säga att dom var makalöst goda. Tack för tipset.

2007-10-04 @ 09:19:20
URL: http://www.kanelbullar.se
Postat av: Moster Cissi

God morgon!
Hoppas du har det bra! - Disa hade studiedag igår så vi bakade bullar på morgonen innan vi tog en tur på stan - tänk så gott det är med bullar! - Det luktar ju så himla gott också! Lycka till med bullbaket - men tror du inte det ska vara vit sirap i bulldegen och inte ljus?
Kram Cissi

2007-10-05 @ 09:05:49
Postat av: Madeleine

Läste någonstans att man kunde göra en blandning av keso och citron och ha i bullarna. Om det är gott det vet jag inte :/

2007-10-06 @ 19:14:14
URL: http://www.livetuppochner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback