Matbloggstoppen


Enkel taco



image343


Dagens middag gick så där underbart lätt att göra! I vanliga fall hade jag nog lagt allt i en form och svich i ugnen, men idag orkade jag inte vänta på det. Så jag slängde ihop allt i stekpannan istället och vet ni, det var rackarns gott! Grundidéen är tacolåda men jag gjorde utan låda så att säga. Lätt som en plätt!

Tag nötfärsen och bryn den i en stekpanna, skiva purjo och ha i det. Hacka paprika och tomat. Ha i tacokryddan och lite vatten i färsen. Blanda i tomat, paprika och en burk majs. Låt detta koka ihop lite. Rör  i en ask philadelphiaost.
Servera med tortillabröd, nachochips och ev lite tacosås. Löjligt enkelt men ack så  gott!




Kommentarer
Postat av: alexandra

*smaskens* haru gjort tacopaj nångång?

Postat av: Linnéa..

alexsandra: ja ibland brukar jag göra tacopaj, det är riktigt gott det med!

2007-11-01 @ 09:34:08
URL: http://linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback