Matbloggstoppen


En kär gammal vän!

image314


Jag har kikat runt på lite bloggar och
tisdagstema för denna vecka var vårdad. Vilket fick mig osökt att tänka på en liten björn som bodde hemma hos oss när vi var små. Den här björnen flyttade in hos oss strax innan jul om jag inte mins helt fel. Lillasyster Sara hade sett Björne på leksaksaffären och skulle bara ha honom! När hon sedan fick åka in akut till tandläkaren blev hon antagligen lite mutat med tanken på att denna björn kunde bli hennes om hon var riktigt duktig.
Björne och Sara har sedan dess varit oskiljaktiga och hon har vårdat och ömmat för honom som ingen annan!

Extra bra var det för mig, eftersom det alltid fanns chans att reta upp stackars Sara. Det var bara att snappa åt sig Björne så fick man fart på henne! En mycket tacksam lek att leka var när jag hängde ut honom i ett snöre från mamma och pappas sovrumsfönster. Där nere på marken stog Sara och skrek, förjäves försökte hon få tag på sin allra käraste vän. (fast innerst inne tyckte hon nog att det var ganska så kul, annars hade hon nog gått upp till mig och tagit Björne ifrån mig)

Men åren har gått och det var länge sedan vi sist lekte den leken, men jag vet att när Sara flyttade hemifrån förra hösten, då låg Björne alltid ordentllig nedbäddad i sängen varje morgon när hon åkte till skolan.

Jag satt och tittade lite på youtube och hittade det här klippet med Björne och en ung Robert Gustafsson från 1989, vilken nostalgi! Det var ett riktigt barnprogram det!






Kommentarer
Postat av: Moster Cissi

Ja det var tider det - Sara var inte Sara utan sin Björne. Det är nog enda gången Sara kan se tillbaks och tycka att tandvärk har nå´t gott med sig.
Kram från moster

2007-10-11 @ 11:35:32
Postat av: Bea

Skulle du kunna hjälpa mig hur man får större profil bild? :D Kram Bea

Postat av: mammsen

Och mamman kan bara le igenkännande åt historien om Sara och hennes Björne....kommer du ihåg att även pudelstrudel räknade ut att om man tjyvar Björne ur sängen på morgonen så är Sara strax i farten....:)det räckte med att jag viskade till Tosca - ska vi väcka tjejerna....
kram mamman - hoppas att även du mår bättre idag!!

2007-10-11 @ 19:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback