Matbloggstoppen


En ängel vid mitt bord

image312



Jag har alltid varit mycket emot gardinkappor. Det är inte snyggt! Men, vad satt jag och sydde igår eftermiddag till köksfönstret? Jo en gardinkppa. Av flera anledningar kom jag fram till att detta måste vara bästa lösningen i köket för tillfället. Vårat kök är så där långsmalt, typiskt lägenhetskök med platts för matbord närmast fönstret. För att få in maximalt med ljus i hela köket så tänkte jag att en kappa måste vara det bästa. Sen sitter våra kära små kissar gärna i köksfönstret och gardinerna blir då så fulla med katthår! Inte så trevligt i köket.
Så jag gick ned på stan och fatsnade på en gång för detta tyg! Jag hade tänkt mig något som gick i grönt och brunt. Perfekt!
Jag fick lite tyg över som ska bli bordstabletter tänkte jag, men det får bli en annan dag.
När jag ändå var i köpartagen köpte jag två nya ljusstakar med tillhörande ljus. Sen hittade jag tändsticksasken med en ängel på. Kunde inte låta bli att köpa en till mig och en till lilla mamma. Hon har lite dille på änglar hon, så vad kunde passa bättre!?
Får jag säga det själv blev jag mer än nöjd med resultatet! Så, jag måste kanske omvärdera gardinkappor, de är kanske inte så fula trotts allt?









Kommentarer
Postat av: Jessica

Verkligen toppenfint! Och toklätta att göra och byta i all oändlighet!

Postat av: annamaria

Finfint blev det! Det har blivit "inne" igen med kappor. Annars är det mest bara panellängder nu. Även passande vaxdukar (!!!!) är lite inne nu till en fin kappa. ja inte trodde jag att vaxduk skulle bli modernt (mormor är visst modern igen)

2007-10-10 @ 15:55:16
URL: http://annamariasmatblogg.blogspot.com
Postat av: issa

supersnyggt!

2007-10-10 @ 16:42:22
URL: http://hallonpersika.blogg.se
Postat av: Molly

Jättefina gardiner! När vårt badrum är färdigrenoverat ska jag ta itu med vårt kök när det gäller gardiner och lampor!

2007-10-10 @ 20:31:37
URL: http://mollysvardag.blogspot.com
Postat av: mammsen

Toppen snyggt (för att vara en kappa :)) du får till det så bra mitt hjärta och det blev verkligen snyggt!! Hoppas allt är bra med dig - S var förkyld kunnde jag höra när jag lyckats med att slå honom en pling i stället för till Saran. Må så gott!!
kram mamman

2007-10-10 @ 20:49:44
Postat av: Moster Cissi

Tjingeling!
Jag kan intyga att kappan blev snygg - eftersom jag fick se den i verkliga livet! Hoppas det gick bra på jobbet igår trots förkylningen. - Var det smuligt vid datorn när du kom hem? :)
Kram

2007-10-11 @ 08:45:59
Postat av: Linnéa

Jessica: Tack, ja verkligen!

annamaria: jag har också kört mycket på panellängder, helst de färdigsydda. Då har det bara varit att stryka på och hänga upp dem. Men man måste ju variera sig lite!

issa: tackar!

molly: ja då har du lite jobb framför dig då!

mamma: det är nog från dig jag fått mit ogillande från kappor! Jag är också förkyld, känns dock lite bättre idag!

cissi: de gick bra att jobba, alla tanter var lika förkylda som jag så det var lugna gatan! Inte en smuula vid datorn, han hade jobbat över så winerbrödet ligger nog kvar i skafferiet!

2007-10-11 @ 10:37:28
URL: http://linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback