Matbloggstoppen


Cupcakes!

image313



Något som länge facinerat mig är cupcakes. Jag har funderat på att prova på att baka, men inte riktigt vågat. Det är inte riktigt likt mig, då jag inte brukar vara rädd för nya utmaningar i köket men det har liksom inte blivit av. Men jag brukar sitta och titta runt på fina bilder och tänka att en dag, då ska jag våga mig på att baka dessa mästerverk.

Det finns många bloggar och sidor om just cupcakes, jag hittade en för någon dag sedan som jag fastnade lite extra för, hos
O´holy sweet kan du beställa cupcakes till kalas, dop och bröllop!  Det är även från henne de urtjusiga bilderna ovan kommer ifrån!! Så här skriver hon på sin blogg om dessa små ting:

"I USA har cupcakesen (ej att förväxla med mufins!) funnits länge!. En cupcake är saftig, smakrik och kan varieras i oändlighet! En cupcake har alltid frosting eller topping av något slag, och kan med fördel dekoreras fantasifullt! Man kan också fylla en cupcake med det mesta.."

De här Hi-hat cupcakes har jag skrivit om förut, men inte vågat mig på än. Kanske kan bli ett av helgens projekt?




Kommentarer
Postat av: maria

De har jag också tänkt prova:-)

Postat av: Agnes

jag tänker också så att jag vill prova att baka cupcakes, men det verkar var så himla svårt!! men jaja, vi får se om det blir nåt bak i helgen! :D

2007-10-12 @ 19:51:59
URL: http://lovelymee.blogg.se
Postat av: Hanna

Vad lustigt, jag såg när hon bakade just dessa cupcakes i sitt program för ett par veckor sen, ser ljuvligt gott ut! Åt jättefina cupcakes oå "Magnolia Bakery" i New York för 1 1/2 år sen, försökte kopiera in en bild men det går visst inte...

2007-10-13 @ 15:11:56
URL: http://hannakarolina.blogg.se
Postat av: Anna

Visst är Linda duktig! Jag avgudar alla hennes bakverk!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback