Matbloggstoppen


Vad äter du?

image364


Ja det här med frukostflingor kan vara rena jungeln! Extra fiber, lite socker, mycket fullkorn, med eller utan frukt? Själv har jag ingen aning, men mina favoritfrukostflingor är
ICA´s egna, Havrefras går inte av för hackor de heller. Här hemma på vårat ICA tycker jag att vi har ett skapligt utbud av flingor och müslisorter, men sedan besökte jag en mataffär i USA. Då verkade de sorters flingor vi har här hemma som en fis i rymden!
 Hyllplan efter hyllplan, fyllda med alla möjliga (och omöjliga!) sorters flingor! Jag vet inte om ni har lagt märke till, att i serien Seinfeld har han en hel massa flingpaket står i ett skåp i köket. Detta har jag vid ett flertal tillfällen uppmärksammat och tänkt att det kanske bara stod där som dekoration, eller någonting.
Så öppnar jag skafferiet hos våra amerikanska vänner och vad ser jag? Flingpaket efter flingpaket! Precis som i Seinfeld! Men med tanke på alla dessa färgglada paket som lovar att du får en jättefin leksak om du köper just det här paketet, var det ju inte allt för konstigt att de hade hela skafferiet fullt!


Vilka är dina favoritflingor?


(eget collage med bilder från kellog´s, havrefras, ica och finax)








Kommentarer
Postat av: lina

Jag gillar saltå kvarns müsli mycket! Havrefras är gott och det älskar min son också. Men söta flingor går bort helt och hållet,usch vad äckligt!

Postat av: Johanna

Jag gillar f-musli gold med nötter.

2007-11-30 @ 16:12:03
URL: http://www.kändisbebisar.se
Postat av: Sopheia

Jag äter änglamarks cornflakes varje morgon. Enkla och vanliga, så jag tröttnar inte :).

2007-11-30 @ 18:36:27
URL: http://sopheia.se
Postat av: annika

Jag gör oftast min egen müsli, fast det är ju iofs inte samma sak som flingor. I den kan man ha lite vad som helst, typ havregryn, rågflingor, solrosfrön, linfrön och annat. Lägg på en braspanna och in i ugnen i 15 min. Sen strör man över lite nyponsoppspulver och låter det svalna. Sen kan man ta i russin eller torkad frukt också om man vill. Att hälla i sin hemagjorda müsli i en fin glasburk med fint lock och en vacker etikett är även trevligt att ge bort!

2007-12-05 @ 16:14:15
URL: http://www.ankaja.blogg.se
Postat av: Evasleva

eurpshoppers frukstmüsli kör vi med. Billigt och bra :) Ibland gör vi egen lyxigare variant.

2007-12-06 @ 08:24:57
URL: http://www.evasleva.blogg.se
Postat av: Josefina

Branflakes!
Jättegoda och nyttiga =)

2007-12-11 @ 13:41:39
URL: http://josefiiina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback