Matbloggstoppen


Pasta med currykyckling

image349


I helgen rörde jag ihop en helt underbar pasta! Det blev bara mitt i prick! Eftersom jag valde att göra såsen kall, fungerar denna röra nog alldelens utmärkt att fylla baugetter eller liknande med.
Turligt nog finns det lite kvar som jag år äta till lunch..

Pasta med currykyckling 2 pers:


1 stor kyckligfilé
curry
salt & peppar

2 burkar lätt creme fraiche
½ rödlök
curry
cayennepeppar
salt & peppar

fullkornspasta
majs

Gör så här:

Skär ned kycklingen i mindre bitar och stek dem. Krydda på med curry, salt och peppar.
Hacka löken och rör ihop den med fraiche, cayenne, curry, salt och peppar.
Lägg i den färdigstekta kycklingen i curryröran.

Servera med pasta och majs.

Löjligt enkelt men riktigt gott!

(eget collage med bilder från Santa Maria och Kronfågeln)







Kommentarer
Postat av: Engman

Det lät otroligt smarrigt, det ska jag prova på =D Tack för att du delar med dig :)

Postat av: issa

mmm va gott! ska prova!

2007-11-05 @ 14:24:48
URL: http://hallonpersika.blogg.se
Postat av: Annsingen

Det lät gott! Måste jag testa:)) Och det är sant ...köttfärssås gör man i många varianter:))

2007-11-05 @ 15:50:29
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: Cec

Tack så mycket för tipset. Dålig kocka som jag är behöver jag enkla recept. Skall tillaga detta i kväll men byta ut kycklingen mot quornfilé. :)

2008-03-07 @ 15:08:18
URL: http://heartsick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback