Matbloggstoppen


Turkisk yoghurt

image189
Lindahls Mejeri har den senaste tiden gjort reklam om en av dras senaste produkter; Lätt yoghurt 3.5%. Jag har vid de senaste besöken på ICA letat efter denna produkt med den har ej funnits. För ens igår, då stod den där i en liten monter och vips hade jag en burk i min vagn.
Eftersom jag är lite smått förälskad i föregångaren, så måste jag ju bara prova denna!
Koncistensen är lite rinnigare men smaken är den samma. Använde den igår till att göra en romsås och det gick alldelens utmärkt!

Så är du precis som jag förtjust i den turkiska yoghurten men vill ha ett smalare alternativ? Ja, då kan jag varmt rekomendera denna!

De har även lanserat två smaker av
delikatess yoghurt sam jag inte hunnit prova än.

 

(Eget collage med bild från Lindahls Mejeri.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback