Matbloggstoppen


Söndagsgott!


image162

Ett enormt sötsug infann sig alldelens nyss här hos mig. Sjlvklart fanns det inte något gott överhuvudtaget hemma. Inga kakor, ingen glass, inte ens lite russin som ivanliga fall brukar gå i om jag blir sötsugen. Mycket besviket stängde jag både skafferi och kyl då det slog mig. Nötkräm!! Jag hade ju köpt en burk nötkräm för några veckorsedan, ja tänkte då att den kunde komma till pass vid något bakningstillfälle så ja gömde den längst in i skafferiet så ingen skulle se den. Där, bakom massa annat stod den. Min räddare i nöden!
Det blev en chokladmilkschake men banan. Mmm mm mm!

Till två stora glas:

2 dl mjölk
2 dl vaniljyoghurt eller vaniljglass
2 rågade matskedar nötkräm
1 banan

Mixa mjölk, yoghurt/glass med nötkrämen. Häll upp i stora glass.  Hacka i bananen eller dela den i två bitar och lägg i glasen.

Sötsuget är spårlöst borta kan jag nu föräkra!


(eget collage med bilder från google)

Kommentarer
Postat av: Jojjo

Undrar om jag också ska köra en milkshake... =) de e huuur gott som helst! :)

kolla in min dagens outfit och säg vad du tycker! =)

kram kram

Postat av: anna

Det är gott :)

2008-10-05 @ 14:55:53
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback