Matbloggstoppen


Presenttips

image178
Jag fortsätter nu att tjata om Elle Mat & Vin men i senaste numret läste jag ett sånt bra presenttips som jag bara måste dela med mig av till er som inte läser tidningen.

"Istället för en blomma" lyder överskriften.
Först ges tips på vad för olika slags viner du kan köpa "till den 50-årige förföraren", "till gudbarnet", "som doppresent", "till studenten"osv. Men sen kom det bästa tipset enligt mig.

"Som bröllopspresent"
Köp hem en hel korg med olika viner (helt efter vad din egna plånbok klarar). Dessa viner är tänkta till olika tillfällen under ett äktenskap.
Gör fina etiketter och sätt runt flaskhalsarna. "Efter första gälet", "fira första barnet", "på 1:a bröllopsdagen" etc.
Detta är en present brudparet inte kommer glömma i högen av brödrostar och resecheckar.

Smart va!?

(eget collage med bild från sxc.hu)


Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för tipset! Det ska jag komma i håg :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback