Matbloggstoppen


Ge ugnen en omgång!

image166

Idag fick en ny vän föja med hem till oss. Mr Muscle Ugn. Han kom för att stanna. Bara att spraya hela ugnen, låta verka 1 timme och sedan torka rent med en trasa! OBS, ugnen skall vara kall.
Enkelt och ett mycket bra resultat! Den går även att använda på ugnsgaller och plåtarna. Undvik bara att andas in sprayen, jag fick världens hostattack!
När man gjort rent ugnen brukar det vara bra att "bränna ur" den en gång innan den avnänds, dvs kör i gång ugnen på hög värme med luckan öppen så försvinner ev lukt av rengöringsmedlet!


(eget collage med bilder från google)

Kommentarer
Postat av: Molly

Den använder jag också när jag rengör ugnen. Finns nog inget bättre alternativ...

Postat av: Molly

Den använder jag också när jag rengör ugnen. Det finns nog inget bättre alternativ...

2007-05-15 @ 20:55:56
URL: http://blogg.passagen.se/min.vardag
Postat av: Molly

Nu blev det galet, sorry...

2007-05-15 @ 20:56:17
URL: http://blogg.passagen.se/min.vardag
Postat av: Linnéa

Ingen fara Molly!
Rengöringen verkar jättebra! En ny favorit!

2007-05-16 @ 05:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback