Matbloggstoppen


Enkel glass

image187



Den allra enklaste glassen gör du av vaniljvisp! Perfekt att ha hemma när glassuget kommer!
Vad man vill smaksätta med är helt valfritt, men choklad i alla smaker och former är ett hett tips. Anväder du frukt så försök att vattna ur dem lite först så inte glassen blir "isig"
Jag vet att vi en gång hade hackad choklad och marshmallows i.. Det var sött, men ack så gott! Frys in i en burk eller häll vispen i en sockerkaksform så får du en finfin glasstårta!

Gör så här:

Vispa  vaniljvisp hårt. Ha i valfri smaksättning och frys tills den har stelnat!

Enkelt, gott och lite småroligt att göra sin egen glass utan att behöva röra om stup i kvarten. ( om man nu inte är begåvad med en glassmaskin!)



Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, fryst vaniljvisp är ju bara såå gott! :-) Vad sugen jag blev på det nu! Jag brukar göra som du, vispa vaniljvisp och sen har jag krossad daim i! Jag lägger det i en springform, in i frysen, lossar formen och serverar den som en tårta! Alltid uppskattat! :-)

Postat av: Linnéa

M riktigt mumsigt och väldigt uppskattad efterrätt! Och ack så enkel är den att göra!

2007-05-30 @ 14:35:50
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback