Matbloggstoppen


Chokladbollar

image184

L- åh, jag är så sugen på nått
S- ska jag baka chokladbollar!?

Jag som skulle hålla mig undan från sött, iallafall för en dag. Men icke! Nu står Sebbe med chokladbollssmet och pärlsocker upp till armbågarna och rullar för fullt. För här hemma är det han som gör detta bakverk.
Eftersom jag har väldigt svårt att följa recept och angivna mått blir aldrig mina bollar så goda. Sebbe följer till punkt och pricka, han provsmakar inte ens! Jag blir så arg när han inte smakar av. Men de är ju alltid goda svarar han mig med något självgod min. Suck!
Ja, ja huvudsaken är att jag får mitt söta. Ska nog ta en fika till Lyxfällan och fundera på om det verkligen var så bra att beställa de där skorna och kläderna från Ellos med månadsfaktura, eller om jag kanske borde ha betalat allt på en gång.....

Ha en skön kväll allesammans!

Vill ni också baka Sebbes smarriga chokladbollar? Läs på havregrynsförpackningen, receptet står där;)

(eget collage med bild från google och egen bild)

Kommentarer
Postat av: Moster Cissi

Mmmm chokladbollar de e gott de - fast det blir inte så ofta längre nu när Disa börjat med mer avancerade bakverk. - Fast jag håller med Sebbe - bakar man chokladbollar MÅSTE man följa receptet - och då blir de - självklart - goda!
Kramar på er!

2007-05-24 @ 20:21:01
Postat av: Helena

Men gud såååå gott! Jag är ett stort fan av chokladbollar och skulle lätt kunna göra en sats i veckan! :) Japp, sambon har rätt, här lär följas recept!
Trevlig helg!

Postat av: Annika

Hejsan!



Har just upptäckt din blogg och jag är imponerad, vad duktig du är =).Jag tycker själv mycket om att baka, framförallt tårtor. Men jag är även chokladfantast så chokladbollar står högt på listan över sötsugsstillare.



Så jag tänkte bidra med ett recept på chokladbollar som jag använder och tycker är supergott.



6 dl havregryn

2 dl socker

6 msk kakao

2 msk vaniljsocker

100 gr smör

6 msk kaffe (Alltså färdikokat/bryggt kaffe)



Rulla i pärlsocker.



Tack för inspirationen!

Ha det bra!

2008-12-29 @ 15:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback